Meštani Lešja u opštini Paraćin i dalje ne dozvoljavaju kamionima Kruševac puta da prolaze kroz njihovo selo i uništavaju put, kaže za Danas predsednik Saveta mesne zajednice Plana Dragan Ristić.
Krajem prošle nedelje u Lešju su blokirali tri kamiona Kruševac puta ne dozvoljavajući im da prođu dalje pretovareni. Ove nedelje kamiona sa oznakama „MBA Miljković“ nema u njihovom selu jer su pronašli alternativnu rutu do kamenoloma Lešje, preko sela Plana.
„Svakog dana prevezu i po 60 ili 70 punih kamiona kamenja iz kamenoloma Lešje. Pokušali su tokom vikenda da prođu, ali im nismo dali i našli su drugi put, preko sela Plana, i sada i oni tamo uviđaju problem i bune se“, kaže Ristić.
On tvrdi da kamioni prevoze mnogo više od šest tona po osovini koliko je dozvoljeno da trpi lokalni put, koji je sada, kako kaže, toliko uništen da deca ne mogu da voze bicikl po njemu. Osim toga, i buka iz kamenoloma utiče na meštane sva četiri sela u okolini i ugrožava zdravlje i normalan život 3.000 stanovnika.
Ristić kaže da Kruševac put za kamenolom ima uslovne dozvole iz ministarstava rudarstva i životne sredine, koje podrazumevaju da ako hoće da radi mora da postoji plan detaljne regulacije. To međutim, kako kaže, ne može da se uradi, jer po prostornom planu opštine Paraćin kamenolom na tom mestu nije predviđen.
U Ministarstvu rudarstva za Danas kažu da su Kruševac putu 20. novembra prošle godine istekla prava za geološka istraživanja krečnjaka kao tehničkog građevinskog kamena na lokalitetu Lešje, ali da im je odobrena eksploatacija krečnjaka.
Sektor geologije i rudarstva je Kruševac putu odobrio eksploataciju, a uz zahtev za izdavanje odobrenja njima je, kako kažu u Ministarstvu, dostavljena i informacija o lokaciji od Opštine Paraćin da za navedenu lokaciju po Prostornom planu ne postoji izrađen planski osnov i dokument.
Ministarstvo navodi da se u tom dokumentu nalazi i da je na sednici SO Paraćin maja 2019. data pozitivna ocena za izradu plana detaljne regulacije u granicama planiranog eksploatacionog polja.
U Ministarstvu rudarstva navode da je Kruševac put dostavio i rešenje Ministarstva zaštite životne sredine o saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta eksploatacije krečnjaka kao tehničko-građevinskog kamena na površinskom kopu Lešje.
„Projektovana je eksploatacija i dostavljeni dokazi o službenosti na zemljištu na kome su projektovani radovi, po dinamici radova za prvih 10 godina“, ističu u Ministarstvu rudarstva.
List Danas pitao je čelnike opštine Paraćin da li kamenolom Lešje ima sve potrebne dozvole za rad, kao i da li je planom detaljne regulacije u opštini na tom mestu uopšte predviđen kamenolom, ali odgovor nismo dobili.
Ni iz Kruševac puta nije stigao odgovor na brojna pitanja o tome da li imaju sve potrebne dozvole i da li je tačno da njihovi kamioni pretovareni prevoze kamen lokalnim putevima.
Kruševac put je akcionarsko društvo, a UPPR je podnet još početkom 2014. godine. To što su oznake na kamionima MBA Miljković ne čudi jer je Branko Miljković, odnosno njegova firma MBA Miljković firmu Kruševac put kupila krajem 2012. godine.
Miljković je u javnosti poznat kao vlasnik mnogobrojnih građevinskih firmi u Srbiji. Dnevni list Danas je u nekoliko navrata poslednjih godina pisao o poslovanju ovog biznismena najpre kada se radi o firmi Ratko Mitrović Niskogradnja (koju je takođe privatizovao), čiji su radnici u tri navrata tokom leta i jeseni 2017. štrajkovali tražeći da im se isplate zarade u vreme kada su radili rekonstrukciju Ruzveltove ulice i Trga Slavija u Beogradu.
Nakon toga, u februaru 2018. je dvojicu radnika otpustio zato što nisu želeli da potpišu aneks ugovora kojim im se retroaktivno plate smanjuju na minimalac. Aprila prošle godine je i priveden zbog napada na komunalnu policajku, kada je inspekcija došla na gradilište jedne od njegovih firmi.
Firma od „posebnog značaja za odbranu zemlje“
Kruševac putu je tokom 2018. i 2019. u nekoliko navrata bio blokiran račun zbog dugovanja, a radnici su u jednom trenutku potpuno obustavili rad jer im nisu isplaćene zarade ni doprinosi, ali i zato što ne žele da ugrožavaju „život drugih radeći na neispravnim građevinskim mašinama“.
Inače, odlukom Vlade Srbije, zbog koje je Statut firme menjan decembra 2016, Kruševac put je zbog delatnosti koju obavlja svrstan u grupu privrednih subjekata koji su od posebnog značaja za odbranu zemlje.
„U skladu sa tim društvo organizuje i obavlja poslove planiranja priprema za odbranu, sarađujući sa nadležnim centrima Ministarstva odbrane“, navodi se u Statutu Kruševac puta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.