Metro će koštati 100 miliona evra po kilometru

Kako prolaze godine tako cena buduće podzemne železnice u Beogradu u izjavama zvaničnika sve više raste

Ostavite komentar


  1. Da pogledamo po redu potpisivanje na temu tzv metroa u Beogradu.
    U petak, 18. novembra 2011. Potpisani dokumenti za realizaciju projekta beogradskog metroa Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, državni sekretar Ministarstva ekonomije, finansija i industrije Francuske Pjer Leluš i potpredsednik Vlade Srbije za evropske integracije Božidar Đelić potpisali su izjavu o namerama o Projektu beogradskog metroa, a potpisan je i memorandum o razumevanju između grada Beograda i francuske kompanije „Alstom transport”.
    10 Novembar 2014. Gradonačelnik Beograda Siniša Mali potpisao je u četvrtak 6. novembra sa premijerom Francuske Manuelom Valsom i premijerom Srbije Aleksandrom Vučićem Memorandum o razumevanju o gradnji metroa u Beogradu.Gradonačelnik je istakao da je izgradnja metroa jedan od najvećih razvojnih projekata grada i da ovaj Sporazum o razumevanju sa Vladom Francuske potvrđuje strateško opredeljenje grada i Srbije da Beograd dobije metro u naredne tri i po godine.
    29.April 2019 : Nedavno potpisani Memorandum o saradnji u vezi sa realizacijom projekta „Beogradski metro“ u Kini neobavezujućeg je karaktera, kažu za portal Danasa iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
    08. Juni 2019. Gradnja metroa počeće u Železniku, prve dve linije ukrstiće se na Savskom trgu i u Mirijevu, trasa ka Novom Beogradu ići će kroz tunel ispod Save, a prvu vožnju mogli bismo da očekujemo 2025. godine. Ovo je rezime studije koju je završila francuska firma „Ežis“. O tome je, ekskluzivno za “Blic”, do detalja pričao Stanko Kantar, direktor JKP “Beogradski voz i metro”.- Studija je završena, mi smo je usvojili, dali smo saglasnost na prevod, čekamo zvanične papire. Već je sada koristimo kao podlogu u određenim prezentacijama i razgovorima – kaže Kantar.
    12.05.2020. Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović potpisala je danas, zajedno sa ministarkom za evropske integracije Jadrankom Joksimović, Sporazum o donaciji 8,3 miliona evra za realizaciju i finansiranje projekta Beogradskog metroa izmedu Vlade Srbije i Vlade Francuske. Ministarka Mihajlović je najavila da će Srbija realizovati projekat gradnje Beogradskog metroa zajedno sa francuskim i kineskim partnerima, kao i da su pregovori u toku. – U međuvremenu mi razgovaramo i sa francuskom vladom, ali i sa kineskim partnerima, kako ćemo graditi i finansirati ovaj projekat – rekla je ona. Kako je rekla, to će biti najveći i najteži finansijski u celom regionu, pošto se procenjuje da će tri linije metroa koštati između 4,5 i 5,5 milijardi evra. Oprostite mi, nije moglo krace.

  2. Da saberemo. Druga cev tunela ispod Karavanki u dužini 3.44 km, 100 m galerija i četiri odstavne niše od kojijh je svaka duga 112 m.
    Teren je kamen i tamo se pojavljuje više jakih izvora vode.
    Predračun, odnosno tender koji je već potpisan iznosi 99.6 miliona evra.
    Sada lepo izračunajte cenu kolometra autoputa kroz tunel i cenu kolometra metroa koji je za polovinu uži.

    1. „Paris is spending eur40 billion over the 2005-2030 period: , for a total of 228 km, 187 underground.“

      To je 175 miliona evra po km.

      Evo istorijskog poređenja cena u milionima dolara svedenim na vrednost 2019:

      Era NYC London Paris
      1900 40 30 30
      1910 55 ? ?
      1930 140 35 30
      1960-70 700 150 ?
      1990- 1,500 500 250

      A pošto Beograd nije NYC, London ili Pariz, kilometar košta samo 100 miliona – i to 2020-tih … kada se u NYC km ceni na 2.5 milijarde dolara…

  3. Najviše mi je žao što će metroom da se voze one sa makiškog polja, a ne mi sa Novog Beograda kojima najviše metro i treba. Hvala SNS-u i gradonačelniku Čičičiću.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zdravko Šotra, filmski režiser

Danas čitam danas, Danas sam čitao juče i sutra ću čitati Danas zato što je to sve što nam je ostalo od dnevne štampe.