Da li i vi često pomislite kako vam život u Beogradu „guta“ vreme?
Lično, na rad od osam sati, moram svakodnevno da uračunam još oko tri sata na prevoz do posla i nazad.
A da, živim i radim u Beogradu.
Dakle, od naselja Altina u Zemunu do Slavije, put ispod sat vremena radnim danima gotovo je nemoguć. Istu muku muče i brojni drugi građani koji sa periferije grada dolaze u centar na posao i obrnuto. A neretko se dešava i da vam od Slavije do recimo Terazija treba čitavih pola sata, ako uspete da uđete u gradski prevoz.
Gužve su u prevozu, gužve su i na ulicama Beograda, ali gužva je izgleda i u budžetu Republike Srbije.
Kako to obično biva, kada je gužva, oni najsnalažljiviji se prvi uguraju u autobus, a onaj ko je malo „žgoljaviji“ ostane da čeka sledeći.
Svaka slučajnost prevoza sa budžetom je namerna jer je Beograd ponovo ostao bez jednog od najlogičnijih rešenja za te gužve, a to je metro.
Metro nije uspeo da se ugura u autobus zvani fiskalna strategija, koji, kako se čini, ponovo saobraća tek za tri godine.
Da budemo potpuno iskreni, uspeo je da ugura eventualno jednu nogu, pošto su za metro neka sredstva ipak izdvojena, ali su ona 11 puta manja u odnosu na prvobitni plan.
A šta je to prioritetnije od metroa i rešavanja pitanja gužvi u glavnom gradu? Logično, Ekspo i kupovina naoružanja.
U naredne tri godine, čini se, sva sredstva biće podređena izgradnji za Ekspo, ali ostaje pitanje kada se tih najavljivanih tri miliona posetilaca 2027. godine sjuri u Beograd, možemo li da očekujemo potpuni kolaps u gradu.
Glavni grad već je u svojevrsnom kolapsu, a broj ljudi i automobila samo raste.
Da se podsetimo, gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan nedavno je na RTS-u otkrio da je u Beogradu registrovano više od 700.000 automobila, a da je to na godišnjem nivou između 13.000 i 15.000 novih automobila.
Pored toga, Beogradu se ukida stari Savski most preko kog je, prema procenama, išlo 10 odsto saobraćaja. Taj saobraćaj će se sada raspodeliti na druge mostove i dodatno uvećati gužve.
Dakle, da rezimiramo, metro i posle 100 godina od prvih ideja o njegovoj gradnji, ostaje nedosanjani san Beograđana.
Beograd pak ostaje metropola, iako možda nema metro da to i dokaže, ali, kako kaže gradonačelnik Aleksandar Šapić, ima oko 5.000 beskućnika na ulicama kao dokaz.
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.