Metro(pola) 1Foto: BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIĆ)

Da li i vi često pomislite kako vam život u Beogradu „guta“ vreme?

Lično, na rad od osam sati, moram svakodnevno da uračunam još oko tri sata na prevoz do posla i nazad.

A da, živim i radim u Beogradu.

Dakle, od naselja Altina u Zemunu do Slavije, put ispod sat vremena radnim danima gotovo je nemoguć. Istu muku muče i brojni drugi građani koji sa periferije grada dolaze u centar na posao i obrnuto. A neretko se dešava i da vam od Slavije do recimo Terazija treba čitavih pola sata, ako uspete da uđete u gradski prevoz.

Gužve su u prevozu, gužve su i na ulicama Beograda, ali gužva je izgleda i u budžetu Republike Srbije.

Kako to obično biva, kada je gužva, oni najsnalažljiviji se prvi uguraju u autobus, a onaj ko je malo „žgoljaviji“ ostane da čeka sledeći.

Svaka slučajnost prevoza sa budžetom je namerna jer je Beograd ponovo ostao bez jednog od najlogičnijih rešenja za te gužve, a to je metro.

Metro nije uspeo da se ugura u autobus zvani fiskalna strategija, koji, kako se čini, ponovo saobraća tek za tri godine.

Metro(pola) 2
Foto: Luca Marziale / Danas

Da budemo potpuno iskreni, uspeo je da ugura eventualno jednu nogu, pošto su za metro neka sredstva ipak izdvojena, ali su ona 11 puta manja u odnosu na prvobitni plan.

A šta je to prioritetnije od metroa i rešavanja pitanja gužvi u glavnom gradu? Logično, Ekspo i kupovina naoružanja.

U naredne tri godine, čini se, sva sredstva biće podređena izgradnji za Ekspo, ali ostaje pitanje kada se tih najavljivanih tri miliona posetilaca 2027. godine sjuri u Beograd, možemo li da očekujemo potpuni kolaps u gradu.

Glavni grad već je u svojevrsnom kolapsu, a broj ljudi i automobila samo raste.

Da se podsetimo, gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan nedavno je na RTS-u otkrio da je u Beogradu registrovano više od 700.000 automobila, a da je to na godišnjem nivou između 13.000 i 15.000 novih automobila.

Pored toga, Beogradu se ukida stari Savski most preko kog je, prema procenama, išlo 10 odsto saobraćaja. Taj saobraćaj će se sada raspodeliti na druge mostove i dodatno uvećati gužve.

Dakle, da rezimiramo, metro i posle 100 godina od prvih ideja o njegovoj gradnji, ostaje nedosanjani san Beograđana.

Beograd pak ostaje metropola, iako možda nema metro da to i dokaže, ali, kako kaže gradonačelnik Aleksandar Šapić, ima oko 5.000 beskućnika na ulicama kao dokaz.

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari