Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da je ova godina ključna za transportnu infrastrukturu u Srbiji, jer će početi izgradnja oko 400 km novih auto-puteva među kojima je i Moravski koridor, odnosno autoput Pojate-Preljina.
„Vlada je opredeljena da unapređuje infrastrukturu, u prilog tome govori više od 300 kilometara izgrađenih autoputeva u prethodne četiri godine, oko 700 kilometara rehabilitovanih pruga i tri međunarodna aerodroma koje Srbija danas ima“, rekla je Mihajlović, saopšteno je iz Ministarstva koje vodi.
Prema njenim rečima, ulaganje u puteve, železnicu, vodni i vazdušni saobraćaj predstavljaju temelj za nove investicije i za ostanak građana u svakom delu Srbije“.
„Ukupno ulaganje u infrastrukturu je oko 14 milijardi evra, računajući sva ulaganja“, rekla je Mihajlović na završetku današnje rasprave u parlamentu o amandmanima na Predlog zakona o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora E-761, deonica Pojate-Preljina.
Mihajlovićeva je zahvalila narodnim poslanicima na konstruktivnoj raspravi o predlogu zakona u vezi sa projektom Moravskog koridora i poručila da će ovaj autoput omogućiti povezivanje Srbije i njenih 500.000 građana, kao i povezivanje Srbije sa regionom.
„Posebni zakon je važan kako bismo bili što brži i što efikasniji u izgradnji auto-puteva. Naše mišljenje u Vladi je da smo imali ranije ovakve zakone sigurno ne bismo Кoridor 10 gradili više od 20 godina. Zato razmišljamo da napravimo zakon za sve infrastrukturne projekte da ne bismo dolazili u situacije u kakve smo dolazili ranije, kad je bilo mnogo problema u realizaciji projekata“, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je podsetila da će auto-put Pojate-Preljina biti dug 110 kilometara i da se će se u dužini od 68,15 kilometara izvoditi hidrotehnički radovi, te da više neće biti bojazni od poplava i drugih problema koji su karakteristični za taj deo Srbije.
Ona je dodala da će se Moravski koridor graditi oko 2,5 godine, i da će se izgradnjom ovog autoputa omogućiti izgradnja najmanje još dve industrijske zone.
„Bitno je još jednom reći da Moravski koridor nije samo izgradnja autoputa, nego i uređenje toka Zapadne Morave i njenih pritoka i izgradnja telekomunikacione infrastruture. To je važno da se zna zbog mnogih laži i insinuacija koje su se mogle čuti o ovom projektu. Ne postoji nikakva prethodna ponuda u iznosu od 500 miliona evra ili manje, nikakav partner unapred nije izabran, već će se sve uraditi transparentno i u skladu sa posebnim zakonom i podzakonskim aktima“, kaže Mihajlovićeva.
Ona je rekla i da je prethodnih godina u Srbiji bilo oko 1.500 gradilišta, a danas ih ima oko 40.000, kao i da je učešće domaćih građevinskih firmi na svim velikim infrastrukturnim projektima oko 50 odsto.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.