Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je za RTS da bilo koji tehnički problemi na terenu, dok se grade putevi, ne mogu uticati na odnose Srbije i Kine.
Na jesen će, pre roka, u saobraćaj biti puštena deonica od Pirota do Dimitrovgrada, najavila je Mihajlović.
Ona je objasnila da nije zadovoljna napretkom na deonici Ub–Obrenovac koju je za vikend obišla, napominjući da je ovo prvi put da postoji problem sa nekom kineskom kompanijom („Šandong“).
Mihajlović je istakla da je, odmah po njenom obilasku, reagovao i ambasador Kine koji je poslao pismo kompaniji.
„Čini mi se kad dolazimo sa novinarima da je malo našminkano, više volim da dođemo sa inženjerima i da vidimo šta da uradimo. Sada je građevinska sezona i treba te probleme da rešavamo dok je sezona“, naglasila je Mihajlović.
Prema njenim rečima, na nekim važnim deonicama gde rade kineske kompanije radnici dolaze u četiri ujutru i rade do sedam uveče.
Kako kaže, nije važno iz koje zemlje dolazi kompanija, već da li se poštuju ugovori.
„Nikada nismo imali problem ni sa jednom drugom kineskom kompanijeom, i bilo koja tehnička priča poput ugovora, ne utiče na odnose između Srbije i Kine. Sve sastanke sa kineskim kompanijama smo vodili i u prisistvu ambasadora“, istakla je Mihjlović.
Ona podseća da je Vlada pre dve godine raskinula ugovor sa bugarskom kompanijom, jer se kasnilo sa ugovorom sedam-osam meseci.
„Građani treba da znaju da su ugovori međunarodnog karaktera, pored kompanije i države sa dve strane, postoji treća strana odnosno kompanija koja vrši nadzor nad onima koji rade poslove. Vidite da su se na koridoru 10 stvari promenile nakon opomene“, ocenila je Mihajlović.
Ona je najavila da će na jesen, pre roka, u saobraćaj biti puštena deonica puta duga 31 kilometar od Pirota ka Dimitrovgradu.
Mihajlović se nada da će do kraja godine u biti završena deonica od Obrenovca ka Ljigu.
„Ko ne poštuje ugovore, plaća penale, ali država nema vremena da drugi plaćaju penale. U državi se oseća u vazduhu da se putevi grade“, smatra Mihajlović.
Govoreći o deonici od somborskog do bačkotopolskog puta koji bi trebalo da poveže subotičku industrijsku zonu i Koridor 10, ona je podsetila da je još devedesetih napravljeno pet kilometara, dok je sada za 10 meseci urađeno 6,5 kilometara.
„Ljudi znaju koliko je to važno, sada kamioni neće ići kroz Suboticu, već ipsilon krakom. Mnogo je važno i za Suboticu, Srbiju, industriju i da još kompanija može da doće. Bez infrastrukture ne može biti investicija“, naglasila je Mihajlović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.