Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastructure Zorana Mihajlović izjavila je danas da su projekti o kojima se razgovaralo sa Međunarodnom razvojnom finansijskom korporacijom (DFC) važni za regionalno povezivanje Srbije, kao tranzitnog čvorišta u region, a da je vrednost projekata o kojima je do sada razgovarano 3,7 milijardi evra.
„Razvojna agencija SAD nije tu samo nekoliko dana, oni su bili i u febraru i nastavićemo da radimo sa njima i u narednom periodu, sa njihovom regionalnom kancelarijom. Vrednost projekata o kojima smo do sada razgovarali iznosi oko 3,7 milijardi evra“, kazala je Mihajlović za TV Prva.
Istakla je da je za prvu deonicu auto-puta Niš-Merdare, od Niša do Pločnika, već obezbeđeno finansiranje iz evropskih fondova, Evropske investicione banke, kao i Evropske banke za obnovu i razvoj.
„Krajem oktobra ili početkom novembra očekuje se raspisivanje međunarodnog tendera za izbor izvođača. Za drugu deonicu, do Pločnika do Merdara, nemamo obezbeđeno finansiranje, i o tome ćemo razgovarati paralelno sa izradom dokumentacije. Takođe, prioritet je i povezivanje Niša i Prištine železnicom, gde sada od Niša do Merdara vozovi idu tridesetak kilometara na sat i gde treba da se radi tehnička dokumentacija“, rekla je Mihajlović.
Ona je naglasila da je Srbija centralna zemlja regiona i da se sa DFC-om razgovaralo i o drugim projektima koji su važni za regionalno povezivanje.
„Razgovaralo se i železničkom povezivanju Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, o auto-putu ka Rumuniji za koji bismo iduće godine mogli da imamo urađenu dokumentaciju, o brzoj saobraćajnici Sombor-Кikinda koja bi obuhvatila povezivanje i sa Mađarskom i Rumunijom. Već sledeće godine bi mnogi projekti mogli da budu spremni, posebno kad je reč o projektnoj dokumentaciji“, navela je ona.
Upitana za način finansiranja ovih projekata, Mihajlovićeva je rekla da će jednim delom ono biti iz kredita, ali da se razgovaralo i o donacijama i tehničkoj pomoći u izradi dokumentacije.
Ona je dodala da u Srbiji na infrastrukturnim projektima već rade najbolje svetske kompanije iz Кine, Rusije, SAD i da očekuje da će isto tako najbolje svetske kompanije raditi i na novim projektima.
Mihajlović je rekla i da je važno što će se u okviru saradnje sa DFC-om naći i tema ženskog preduzetništva, kroz jačanje društvene odgovornosti kompanija i podršku ženskom preduzetništvu, ne samo u osnivanju firmi, nego i u njihovom održavanju u periodu koji je kritičan za njihov opstanak i rast.
Do kraja 2021. brza pruga od Beograda do Novog Sada, auto-put Pojate-Кruševac i Čačak-Požega
Mihajlović je izjavila i da će do kraja naredne godine biti završena tri velika infrastrukturna projekta – brza pruga od Beograda do Novog Sada, deonica auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine do Požege i prva deonica Moravskog koridora, od Кruševca do Pojata.
„U decembru 2021. godine plan je da imamo završenu prvu deonicu auto-puta Pojate-Preljina, dužine 27 kilometara, od Pojata do Кruševca. Takođe, na jesen iduće godine završavamo deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada i tada ćemo imati i prve brze vozove na ovoj relaciji koji će putovati oko 25 minuta“, rekla je Mihajlović.
Ona je dodala da bi do kraja iduće godine trebalo da bude završena i deonica auto-puta „Miloš Veliki“ od Čačka do Požege, jedna od građevinski najtežih na celom auto-putu.
Mihajlović je naglasila da radovi na infrastrukturnim gradilištima nisu stali nijednog trenutka, ni u najteže vreme epidemije i vanrednog stanja, ali da su neke druge oblasti, kao što je vazdušni saobraćaj, pretrpele značajnu štetu.
„Za vreme epidemije svi su videli koliko je važno imati nacionalnu kompaniju, jer je upravo ‘Er Srbija’ vratila hiljade naših ljudi iz celog sveta i prevozila humanitarnu pomoć u Srbiju. Nesporno je da će država pomoći ‘Er Srbiji’, to rade u celom svetu i to i Evropa preporučuje, ali ćemo o tome znati više nakon razgovora sa partnerima u ovoj kompaniji“, rekla je ona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.