Mihajlović: Vinjete ne bi bile fer prema građanima 1Foto: FoNet/Ministarstvo građevinarstva

Autoput Preljina – Požega za koji je u Budimpšeti potpisan ugovor sa kineskom kompanijom CCCC, od izuzetnog je značaja za Srbiju jer joj otvara mogućnost za dalje povezivanje sa Crnom Gorom i BiH, rekla je za N1 ministarka Zorana Mihajlović.

Srbija neće uvoditi vinjete jer, kako kaže, naplata korišćenja regionalnih puteva ne bi bila fer prema građanima.

Tokom samita šefova vlada Kine i 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope u Budimpešti potpisan je komercijalni ugovor o projektovanju i izgradnji autoputa E-763, deonica Preljina-Požega, između Srbije, Puteva Srbije i kineske kompanije CCCC (China Communications Construction Company Ltd.).  

Potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila je za N1 u Budimpšeti, da je reč o izuzetno značajnoj deonici tzv. Koridora 11 koja će omogućiti dalje povezivanje Srbije sa Crnom Gorom, ali i Bosnom i Hercegovinom.  

Naime, kako podseća ministarka Mihajlović, od Požege do Kotromana na granici sa BiH, potrebno je izgraditi još 60-ak kilometara autoputa. Sledeće godine očekuje se da bude “neke reakcije” Sarajeva, kako bi počeli i razgovori o toj saobraćajnici.  

Sama deonica Preljina – Požega 30,9 kilometara i jedna je od najzahtevnijih na Koridoru 11 budući da se uglavnom sastoji od mostova i tunela, objašnjava Mihajlović i dodaje da sada predstoje razgovori o uslovima finansiranja. Pregovaraće se, kako kaže, o preferencijalnom kreditu sa najdužim grejs periodom od minimum pet godina, dok bi period otplate bio najmanje 25 godina.  

Radovi bi, kako kaže, trebalo da počnu na proleće, a vrednost investicije je 450 miliona evra.   Ministarka je objasnila i da protok saobraćaja na Koridoru 11 nije bi takav da bi se pričalo o koncesiji 

“Postoje drugi autoputevi gde se može razgovarati o koncesiji. Nismo mogli da dobijemo povoljne uslove za Koridor 11. Nijedan projekat koji radimo, nismo radili, a da nismo radili prethoodnu studiju izvodljivosti, studiju izvodljivosti, idejni projekat, sve tehničke, građevinske i ekonomske analize”, navela je Mihajlović i dodala da je period isplativosti Koridora 11 od 10 do 12 godina što je, prema njenim rečima, sasvim korektan rok.  

Na pitanje šta je sa nastavkom Koridora 11 od Požege do Boljara, odnosno granice sa Crnom Gorom, ministarka je rekla da Vlada neće obećavati mnogo projekata, a da prethodno nije uradila sve studije, i da nije dovoljno snažna da deset projekata radi istovremeno.  

“Dalje do Boljara zavisi od brzine radova na ovom projektu. Ako počne na proleće, deonica ova treba da se izgradi za tri godine, što je dovoljno vremena za pregovore ta narednu deonicu koja bi nas koštala najmanje 1,5 milijardi evra, što je jako mnogo, budući da radimo i brzu prugu Beograd – Budimpešta, a vodimo i razgovore za autoput Niš – Merdare – Priština”, istakla je ministarka.  

Na pitanje zašto Srbija ne uvodi vinjete za naplatu puteva, kao što to npr. čini Mađarska, ministarka je objasnila da se u Mađarskoj, kroz vinjete, putarina ne naplaćuje samo na autoputevima, nego i na svim regionalnim putevima.  

“Zamislite da naplaćujemo Ibarsku magistralu, to ne bi bilo u redu. Koncentrišemo se na autoputeve. Još ne možemo da naplatimo ni dinar za regionalne puteve, zbog toga imamo zatvoren sistem naplate putarine. Ne bi bilo korektno prema građanima da naplaćujemo regionalne puteve”, poručila je ministarka Mihajlović.  

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari