Mihajlović: Završetak Koridora 10 do sredine 2019. godine 1Foto: Beta/Miloš Miškov

Novi investicioni ciklus u infrastrukturu Srbije počinje 2019. godine i vredan je pet milijardi evra, izjavila je ministarka gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, najavljujući i završetak Koridora 10 najkasnije do sredine godine.

Ona je u intervjuu agenciji Beta kazala da su novim investicionim ciklusom, koji treba da pomogne privredni rast zemlje, obuhvaćeni projekti koji se odnose na izgradnju auto-puteva, železničkih koridora i vodnog saobraćaja i da će se predvidjeni novac rasporedjivati u naredne tri do četiri godine.
„Sigrno počinje gradnja deonice Preljina-Požega na Koridoru 11, vredna 450 miliona evra. Očekujemo da počne i gradnja Moravskog koridora vrednog 800 miliona evra, kao i obnova pruge Niš-Dimitrovgrad, vredna 264 miliona evra, modernizacija pruge Novi Sad-Subotica, vredna 924 miliona evra, ali i deonice autoputa mira Niš-Pločnik u dužini od 38 kilometara, vredne 220 miliona evra samo u prvoj fazi“, rekla je Mihajlović i dodala da je za ulaganje u vodni saobraćaj predvidjeno 200 miliona evra.

Ministarka gradjevinarstva je istakla da je u 2018. godini u Srbiji završeno više kilometara autoputeva nego prethodnih godina.

„U 2018. završena su 103 kilometra autoputa, potpuno asfaltirano, neke deonice su puštene za saobraćaj, a neke nisu zbog kritičnih tačaka na kojima se radi. Pre svega mislim na Koridor 10, ali i Koridor 11, budući da se radi na deonici Ub-Lajkovac, kao i kao i da se na deonici izmedju Ljiga i Preljine radi tunel“, rekla je ona.

Govoreći o završetku Koridora 10, Mihajlović je navela da se radi na sanaciji dela koji prolazi kroz Grdeličku klisuru, da se izvodjači i nadzorne kompanije ne požuruju, jer je, istakla je, najbitnija bezbednost putnika, ali da očekuje da će taj deo, kao i deo istočnog kraka ka granici sa Bugarskom, biti završeni do sredine godine.

Kako je dodala, za Moravski koridor spremna je projektno-tehnička dokumentacija, a sa američkim Behtelom je potpisan sporazum i memorandum za izgradnju tog puta, čija se vrednost procenjuje na 800 miliona evra, za šta su delom obezbedjene garancije u budžetu za 2019. godinu.

Mihajlović je objasnila da bi najkasnije do polovine 2019. godine trebalo da se utvrdi način finansiranja te izgradnje.

„Onog trenutka kada se potpiše finansijski ugovor vrlo brzo mogu početi radovi. Realno bi bilo da završimo finansijski ugovor u prvoj polovini godine, a da u drugoj polovini počnu radovi, koji bi trebalo da traju dve i po do tri godine“, navela je ministarka.

Prema njenim rečima, spremna je i dokumentacija za Fruškogorski koridor, pa se u 2019. godini može očekivati završen finansijski model za taj projekat.

Potvrdila je i da će se od Rume do Šapca graditi autoput, oko 20 kilometara, a od Šapca do Loznice takozvana brza saobraćajnica na 50 kilometara.

„To će se raditi sa azerbejdžanskom kompanijojm Azvirt. Već su gotovo završeni pregovori Ministarstva finansija o finansijskim uslovima, a garancija je obezbedjena u budžetu za 2019. godinu i to znači da u drugoj polovini godine mogu početi radovi“, rekla je Mihajlović.

Ona je kazala da se intenzivno sprovodi i projekat modernizacije pruge Beograd-Budimpešta.

„Radi se na dve deonice, Beograd-Stara Pazova i Stara Pazova-Novi Sad i to deo sa Kinezima, deo sa ruskim železnicama“, rekla je Mihajlović.

Podsetila je da je 2018. godine potpisan komercijalni ugovor za investiciono najvredniji deo tog projekta izmedju Novog Sada i Subotice, koji košta 924 miliona evra.

„Mi ćemo verujem u 2019. imati komercijalni ugovor i početi radove na toj deonici“, rekla je ministarka.

Najavila je i da će u martu 2019. godini početi rekonstrukcija i elektrifikacija pruge Niš-Dimitrovgrad, uz obilaznu prugu oko Niša, a radovi će trajati najmanje dve i po godine.

„Potpisan je finansijski ugovor sa Evropskom investicionom bankom. Projekat je vredan 264 miliona evra i deo je iz donacija EU, a deo iz budžeta“, rekla je Mihajlović.

Kako je navela, to važna deonica pruge za povezivanje Srbije i Bugarske, bila je jedina na Koridoru 10 koja nije bila elektrifikovana, što je bio problem za kargo saobraćaj.

„U 2018. godini rehabilitovani smo 220 kilometara pruga iz sopstvenih sredstava. Imamo delove regionalnih pruga u kojima se ide i 110 kilometara na čas“, kazala je ona.

Mihajlović je podsetila da je na pruzi Beograd-Bar rekonstruisan deo pod Resnika do Valjeva od 77 kilometara, a plan je da se 2019. godine završi dokumentacija za trasu od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, za šta su opredeljena sredstva u budžetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari