Mihajlović: Železnica uslov razvoja

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović čestitala Dan železničara

Ostavite komentar


  1. Za vreme Tita radnim omladinskim akcijama za 4 godine napravljeno je 16 pruga u staroj Jugoslaviji od Beograd -Bar , Brcko Banovic koju su za 6 meseci sagradili 90 km pruge , krampom ,lopatom i japanerom itd itd itd . Sada voz do bara ide 14 sati prosecna bryina 30 km na sat a za vreme vladavine tita isao prosecnom brzinom 80 km na sat ..!!!!

  2. Železnica u Srbiji postoji mnogo duže od 132 godine. Pardon u Vojvodini. Ova banatska pruga koja se ukida napravljena je kad daleko ranije. Ali vas briga za Banat ukinuli bi i vazduh da možete.

  3. Прво, није тачан податак да је пре 132 год. направљена прва пруга у Србији. Ја сматрам да је Војводина још увек у Србији, односно да је СРБИЈА. Прва пруга је грађена 1854 године Јасеново – Врачев Гај, додуше та пруга давно не постоји, али зато постоји Кикинда – Жомбољ, 1857 године, док је прва пруга у тадашњој Србији пуштена у саобраћај 1886 год. Друго, ако останемо само на неколико праваца, наша железница ће пропасти! Замислите колики би био Дунав да нема Драве, Саве, Тисе, Мораве… притоке пуне главну реку, а код нас неће бити притока. И треће, опет се спомињу брзине од 200 км на час!? Коме то треба када би било довољно и 120 до 140км на час. Са том брзином би прешли Срију за 4 до 6 часова! Технологија грађења пруга преко 160км/час је нешто друго и далеко скупље од градње за споменуте брзине.

  4. Jel? A ko je od mudraca iz vlasti nedavno postavio pitanje: Da li je potrebna pruga Kruševac – Kraljevo? O tempora o mores!

  5. Isterivanje maka na konac nikome nije donelo dobra. Naravno da se misli u tadasnjoj Srbiji i podatak 1884. je tacan kao sto je tacan i podatak 1854. u danasnjoj Srbiji a ne ondasnjoj Vojvodini koja je bila Madarska! A cinjenica je, da predemo na pametniju tehniku jer od politickih nadmudrivanja nema vajde, da je donji stroj pruge i kocioni slog vagona do 160 km/h moguce uraditi po postojecim tehnickim propisima a sve preko toga o cemu sanja raja od vrha pa do dna, zahteva ekstremne uslove ne samo u proizvodnji nego i u odrzavanju koje posle treba sprovoditi besprekorno inace slede havarije sa ljudskim zrtvama. Istina je da je za Srbiju, kao uostalom i za Svajcarsku, dovoljno 160 km/h jer smo mala zemlja a troskovi za vise brzine eksponencijalno rastu. Svakako kad bi Krusevac-Kraljevo bili makar na nivou Kraljevo-Pozega, a to je elektrificirana pruga za 120 km/h, industrija ozivela i ljudi bi se okrenuli vozu a ne smrdljivim autobusima i automobilima u kojima sedi samo vozac i zagaduje!

Ostavite komentar


Ekonomija

Ministarstvo: Rio Tinto mora da prikaže uticaj rudnika na životnu sredinu 10

Ministarstvo: Rio Tinto mora da prikaže uticaj rudnika na životnu sredinu

Ministarstvo zaštite životne sredine saopštilo je u četvrtak da je izradilo Rešenje o obimu i sadržaju za izradu Studije o proceni uticaja na životnu sredinu za rudarski deo projekta Jadar kompanije Rio Tinto i da je kompanija obavezna da osigura da u Studiji budu detaljno obrađeni i prikazani svi mogući kumulativni uticaji projekta na životnu sredinu.

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Vasil Hadžimanov, muzičar

Danas su jedine novine koje nepristrasno izveštavaju o stvarima u zemlji i jedini prozor u istinu.