Ponovo se traži firma za tehnički pregled Železničke stanice u Novom SaduDanas/A. L.

Železničkoj stanici u Novom Sadu u aprilu ove godine bio je odobren probni rad u trajanju od godinu dana.

To se vidi iz dokumenta u koji je Forbes Srbija ekskluzivno imao uvid.

Da li je to bilo dovoljno da stanica bude otvorena za građane ostaje da se utvrdi u eventualnom sudskom postupku ukoliko neko od dosad privedenih bude i optužen nakon istrage.

Dokument do kojeg smo došli nosi naziv „Izveštaj o izvršenom tehničkom pregledu objekta“. Iza njega stoje tri kompanije koje su bile odabrane za ovaj posao – Trioprojekt, Beogradčvor i KBV Datacom.

Komisija je formirana 12. decembra 2023. godine, a kako se može videti, na osnovu ugovora između preduzeća Infrastruktura železnice Srbije i konzorcijuma, sklopljenog samo dan ranije.

Kako se još može videti, tehnički pregled odnosi se na objekat – Stanična zgrada u Železničkoj stanici Novi Sad.

Nosi datum 4. april 2024. a njegov deo je i Zapisnik o tehničkom pregledu koji je sačinjen dan kasnije, kao i Predlog komisije za puštanje objekta u probni rad. Ispred Trioprojekta dokument je potpisao direktor i građevinski inženjer Milutin Savović, kao ovlašćeni predstavnik konzorcijuma.

U dokumentu se vidi da su predmet tehničkog pregleda bile četiri oblasti. To su Arhitektura i konstrukcija, Energetika, Telekomunikacione i signalne instalacije, kao i Mašinstvo.

Kada je reč o arhitekturi i konstrukciji, navodi se da je predmet tehničkog pregleda rekonstrukcija, dogradnja i adaptacija stanične zgrade u železničkoj stanici Novi Sad. Dodat je opis izgleda zgrade koja se sastoji iz više celina odnosno četiri krila (A, B, C i D). Podsetimo, nadstrešnica koja se obrušila bila je sastavni deo krila B.

Železnička stanica u Novom Sadu imala je dozvolu za probni rad: Kakve to veze ima s vlasnicima Milenijum tima? 1
Foto: M.M. / ATAImages

Uz ovo, pregledane su elektroenergetske instalacije, zgrade u kojima je predviđena ugradnja signalno-sigurnosne i telekomunikacione opreme, termotehničke instalacije u staničnoj zgradi, liftovi i sistem za gašenje požara.

Nalazi komisije

U dokumentu je izlistana celokupna projektna dokumentacija koju su imali na raspolaganju, gradilišna dokumentacija i građevinski dnevnik. Tu je i drugačka lista atesta i sertifikata za materijale koji su ugrađivani, hidroizolaciju i termoizolaciju, keramičke pločice, prozore, mermer, boje, energetsku opremu, telekomunikacionu opremu i signalizaciju i dr.

Kako se može videti iz dokumenta, tehnički pregled je sproveden od 25. marta do 5. aprila 2024.

„Kontrolom investiciono-tehničke i gradilišne dokumentacije, stavljene komisiji na uvid, kao i pregledom objekta na licu mesta, nisu utvrđeni uslovni nedostaci i nepravilnosti“, navodi komisija.

Oni konstatuju da su radovi izvedeni u skladu s građevinskom dozvolom, da su izvedeni prema važećoj tehničkoj dokumentaciji (projektima), da su redovno vođeni građevinski dnevnici i potpisani od nadzornog organa. Kao i da su korišćeni materijal i oprema zahtevanog kvaliteta sa pratećom atestnom dokumentacijom i potvrdama o kvalitetu.
Primedbe

Komisija je stavila i primedbe na nezavršene radove, ali konstatuje da oni ne utiču na stabilnost i funkcionalnost objekta. Ipak, naloženo je da se nedostaci otklone.

Kako navodi Forbs, nakon pregleda radova i dokumentacije, zaključak komisije kojim je odobren probni rad železničke stanice praktično je stao u jednu rečenicu.

„Komisija, na osnovu izvršenog tehničkog pregleda o kome je sačinjen ovaj zapisnik, utvrđuje da je radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu odobren probni rad, u trajanju od najviše godinu dana“.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Forbes Srbija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari