Ministarstvo trgovine zajedno sa Savezom proizvođača rakije Srbije i nadležim institucijama pokrenuće kampanju edukacije stanovništva po pitanju rizika od konzumacije i prodaje jakih alkoholnih pića od neregistrovanih proizvođača, sumnjivog kvaliteta, potencijalno opasnog po zdravlje konzumenata, navodi se u saopštenju.
Kako je istakao ministar Tomislav Momirović, rakija je naš nacionalni proizvod, uvrštena od strane UNESKO-a na Listu svetske kulturne nematerijalne baštine, pa je naša obaveza da štitimo kvalitet ovog proizvoda.
„Moramo da uložimo jako puno energije kako bi pospešili proizvodnju i zajednički sa proizvođačima radili na podizanju kvaliteta rakija proizvedenih u Srbiji. Da bi to postigli moramo zajednički snagama da radimo na uređenju tržišta kako bi zaštitili potrošače i kako bi građani imali bezbedan i kvalitetan proizvod. Šljivovica nije običan proizvod, to je sasvim sigurno najveći brend u hrani i piću koji naša država ima i naša je dužnost da zaštitimo potrošače i zaštitimo rakiju kao nacionalni brend Srbije“, dodao je Momirović.
Zaključak sastanka predstavnika Ministarstva trgovine i Saveza proizvođača rakije je da Srbija ima dobar i moderan Zakon o jakim alkoholnim pićima, ali i evidentan problem jer veliki broj ljudi nije upoznat sa zakonskim regulativama koje im omogućavaju da posluju u legalnim tokovima.
Ministarstvo trgovine apeluje na sve potrošače da proizvedena rakija, bez oznake porekla, zdravstvene kontrole i naplate poreza i akcize, nije bezbedan proizvod.
Momirović je istakao da će na ovaj način svi potrošači biti u mogućnosti da konzumiraju visoko kvalitetne rakije i opšti kvalitet proizvoda će biti podignut na viši nivo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.