Ministarstvo: Nema rupa u zakonu, Kar go radi nelegalno 1Foto: BETAPHOTO/CarGo/MO (Arhiva)

U Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju nema nikakvih „rupa“ kako se pokušava predstaviti u delu javnosti, već je reč o pokušajima da se opravda nelegalno obavljanje prevoza od strane udruženja “Kar go”, saopštilo je Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.

To je saopšteno povodom pojedinih stavova zvaničnika i predstavnika nevladinog sektora poput NALED-a u javnosti, u kojima se relativizuje činjenica da udruženje “Kar go” obavlja taksi delatnost suprotno zakonu koji uređuje prevoz putnika u drumskom saobraćaju, dodaje se u saopštenju.

Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji je prošao sve instance – usvojila ga je Vlada Srbije i potpisala premijerka Ana Brnabić, usvojen je u parlamentu i potpisao ga predsednik Srbije Aleksandar Vučić, propisao je uslove za sve vidove prevoza putnika, uključujući i taksi prevoz, kojima se zadovoljavaju u potpunosti potrebe građana za prevozom u okviru jedinice lokalne samouprave.

Upravo je Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju sankcionisao nelagalne vidove prevoza, ističe ovo ministarstvo, kao što je pružanje taksi usluga pod plaštom limo servisa. U saopštenju se podseća da je pre donošenja ovog zakona upravo “Kar go” koristio postojanje više zakona koji nedovoljno precizno uređuju istu oblast, za nelegalno organizovanje taksi prevoza.

Ministarstvo je dodalo u saopštenju da je neprijatno iznenađeno neistinitim tvrdnjama pojedinih profesora Saobraćajnog fakulteta, koji otvoreno obmanjuju javnost da “Kar go” nije taksi i ne krši zakon.

Prema važećem Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, nedvosmisleno je da se udruženje “Kar Go” bavi organizovanjem nelegalnog taksi prevoza, suprotno važećem zakonu, time što organizuje obavljanje delatnosti prevoza putnika bez propisanih odobrenja, saopštilo je Ministasrtvo saobraćaja.

Delatnost koju obavlja “Kar go” nije “pružanje pomoći članovima na putu” kako predstavnici ove kompanije pokušvaju da ga objasne vređajući time inteligenciju građana niti je pružanje “usluge pametnog prevoza u gradovima”, koji u važećoj klasifikaciji delatnosti Srbije nigde ne postoji, ističe se u saopštenju.

Štaviše, pitanje uvođenja “novih usluga” u prevozu putnika nikada nije bilo predloženo od bilo koje grupacije, pojedinca, organizacije, pa ni od samoproklamovanih “lidera četvrte industrijske revolucije”, navelo je Ministasrtvo saobraćaja u saopštenju.

Oni su podsetili i da su za sprovođenje Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju nadležni gradski inspekcijski organi, policija i komunalna policija, kojima su zakonom data i dodatna ovlaćenja, kako bi mogli da sankcionišu svaki vid nelegalnog prevoza.

Osim ovih organa, suzbijanjem nelegalnog prevoza treba da se bave i drugi organi, posebno oni čiju nadležnost predstavlja utvrđivanje zloupotreba udruženja, kao pravne forme, kojom se pokušava dati privid legalnosti jednoj očigledno nelegalnoj aktivnosti, efikasnije procesuiranje prekršajnih ili krivičnih postupaka, za prekršaje, privredne prestupe ili krivična dela, koji se vrše tokom organizacije i vršenja navedenih aktivnosti, saopštilo je ovo ministarstvo.

„Iznete činjenice pritom nemaju nikakve veze sa ocenom kvaliteta taksi službe i sa pitanjem da li taksisti plaćaju ili ne plaćaju porez, jer je to pitanje već regulisano zakonom i svako ponašanje suprotno zakonu mora biti najstrožije sankcionisano. Zbog svega navedenog, smatramo da blokada grada nije rešenje, i da je jedino rešenje sprovođenje zakona od strane onih institucija koje su za to nadležne, kao i prilagođavanje poslovanja kompanije „KarGo“ zakonu o prevozu putnika“, zaključilo je ministasrtvo nadležno za saobraćaj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari