Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine saopštilo je da od petka, 5. januara, počinje sa radom registar „Ne zovi“.
Ovaj registar formiran je u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, u cilju, kako se navodi – efikasnije zaštite osetljivih grupa potrošača,
„Potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms/mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga, mogu da se upišu u pomenuti registar, a svi operatori mobilne i fiksne telefonije obavezni su da to omoguće svojim korisnicima“, navelo je Ministarstvo trgovine.
Registar „Ne zovi“ će se voditi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici tog tela.
– Predviđeno je da upis ili ispis pojedinog broja u registar „Ne zovi“ može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, dok će sam zahtev moći da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora. Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar, ne dostavlja prvi put svoje lične podatke, jer oni već postoje u bazi operatora i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora, navode iz ministarstva.
Formiranje registra „Ne zovi“ obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge.
Propisane su i novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar, upozorava Ministarstvo trgovine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.