Više od 2.000 korisnika usluga Mobi banke doživelo je neprijatnost u subotu, 29. jula, kada su sa njihovih računa naprasno skinuta sredstava, zbog čega mnogi nisu mogli da plate određene usluge.
Korisnicima su naplaćene duple transakcije, što znači da ukoliko je neko nešto kupio za 1.000 dinara, sa računa mu je skinuto 2.000. Takođe, kartice su im bile blokirane zbog ove greške banke.
Ipak, problem je brzo otklonjen, a veliki broj korisnika ovaj peh nije ni primetio.
Iz Mobi banke za Danas kažu da je došlo do operativne greške.
„Zbog toga su kartične transakcije pojedinih korisnika duplo proknjižene. Naši timovi su odmah reagovali i sanirali problem istog dana, sve duple transakcije su stornirane“, navode oni.
Kako dodaju, svesni su problema koje su njihovi klijenti imali.
„U toku tog dana, nešto više od 2.000 korisnika je pokušalo da izvrši plaćanje Dina ili Mastercard karticama, ali su transakcije odbijene zbog ove greške. Iako većina klijenata nije ni primetila, svesni smo i znamo svaki pojedinačni slučaj koji je ovaj problem izazvao“, kažu iz Mobi banke.
Mnogi nezadovoljni korisnici objavili su u komentarima na Tviteru neprijatnosti koje su doživeli.
Poštovani korisnici,
obaveštavamo vas da su duplirana zaduženja koja su se danas pojavila kod pojedinih korisnika uspešno stornirana.Izvinjavamo se zbog neprijatnosti.
Više informacija na: https://t.co/OiRolAc2rd
— Mobi banka (@Mobi_Banka) July 29, 2023
„Zbog duplog knjiženja, neki ljudi nisu mogli da plate ručak sa porodicom, gorivo, kupe neku robu ili izvrše rezervaciju avio karte. Razumemo svaki pojedinačni slučaj, i prigovore rešavamo u direktnoj komunikaciji sa klijentima“, objasnili su oni.
Iz Mobi banke su dodali da je prvi korak ka vraćanju poverenja klijenata u tu banku analiza svakog pojedinačnog slučaja i rad na tome da se ovo nikada ne ponovi.
Tog dana su svi klijenti koji su doživeli problem reagovali burno, pa su tako neki od njih najavili i tužbe protv ove banke.
Predsednik Udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović objašnjava da oni u dosadašnjoj praksi nisu imali takav slučaj.
„Obično ljudi budu malo ljuti i prođe ih. Dakle, uglavnom tu nema osnova za tužbu“, navodi on.
Gavrilović objašnjava da je generalno pravilo da se svaka šteta dokazuje.
„Prvo, ako banka neosnovano skine novac sa računa, pa ga kasnije vrati, tu nema direktne štete. Indirektna je ako je klijent tim novcem trebalo da plati nešto drugo, a banka ga je ovim činom sprečila da to uradi. Recimo, neko računa da ima para na računu, došao je na kasu marketa sa punim kolicima, hoće da plati i onda vidi da novca nema. Ali i tu bi morao da dokazuje koju štetu je imao“, navodi on.
Gavrilović dodaje da ukoliko klijent zbog tog problema trpi posledice, banka mora da ih nadoknadi.
„Ako je klijent rebalo da plati nešto čemu je rok za plaćanje isticao u petak. Računao je da ima novac, a kada je hteo da plati uočio je problem. Ako zbog toga što nije uspeo u tom plaćanju trpi neke posledice, njih banka mora da nadoknadi“, ističe naš sagovornik.
Gavrilović naglašava da ovo nije prvi put da banke imaju ovakve probleme.
„Mi smo odmah krenuli da pripremamo prigovore u ime građana, ali je Mobi banka u popodnevnim satima već obavestila korisnike da su sve transakcije stornirane i da je novac vraćen svima, tako da nije bilo osnova za dalje postupanje“, kaže on.
Gavrilović ukazuje da se ovakve stvari dešavaju, ne samo u Srbiji već i u svetu.
„Najčešće, novac bude vraćen u roku od nekoliko dana. U ovom slučaju banka je reagovala brzo i dobro je da je novac vraćen istog dana. U principu, svako malo se ovo dešava po bankama pa i ne pridajemo tome veći značaj, osim ako banka prolongira rok za vraćanje novca i ako je klijentima pričinjena neka šteta“, navodi on.
Iz Narodne banke Srbije (NBS) za Danas kažu da ih je Mobi banka u subotu obavestila da je usled tehničkih problema došlo do duplog knjiženja izvršenih kartičnih transakcija kod određenog broja klijenata.
„S tim u vezi NBS ističe da je u stalnoj komunikaciji sa predstavnicima Mobi banke i da je ova banka istog dana otklonila nastali tehnički problem i izvršila storno duplo proknjiženih kartičnih transakcija, o čemu je obavestila svoje klijente“, navode oni.
Iz NBS poručuju da klijenti Mobi banke nemaju razloga za brigu, imajući u vidu da ova banka posluje stabilno.
„Svaki korisnik usluga Mobi banke koji je eventualno pretrpeo bilo kakve materijalne posledice usled ove situacije može da se obrati prigovorom banci. U svakom slučaju, NBS pažljivo nadzire funkcionisanje svih banaka u sistemu, preduzima sve neophodne mere i aktivnosti radi obezbeđenja poštovanja svih propisa i standarda adekvatnog upravljanja informacionim sistemom banaka“, dodaju oni.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.