Modernizacija i elektrifikacija pruge Subotica-Horgoš-granica sa Mađarskom u završnoj je fazi, saopštilo je danas preduzeće Infrastruktira železnice Srbije.
Radovi na izgradnji i rekonstrukciji pruge duge 26,6 kilometara, kao i na postavljanju kontaktne mreže i elektrifikaciji ove deonice završeni su 15. maja ove godine, šest meseci pre ugovorenog roka.
Na toj pruzi putnički vozovi će saobraćati brzinom do 120 kilometara na sat, a vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta.
Teretni vozovi novoizgrađenom prugom saobraćaće brzinom do 100 kilometara na sat.
Pruga Subotica–Horgoš će se u stanici Subotica priključivati na brzu prugu Beograd–Budimpešta i tokom izgradnje i na srpskoj i na mađarskoj teritoriji predstavljaće alternativni pravac za odvijanje saobraćaja vozova, posebno teretnih.
Rok za završetak radova je novembar ove godine, a ugovorena vrednost posla je oko 10,2 milijarde dinara. Radove izvodi konzorcijum Кarin Кomerc MD iz Veternika i RŽD Internešenel.
Pruga Subotica–Horgoš–granica sa Mađarskom bila je neelektrificirana, regionalna i prekogranična pruga, koja povezuje regionalne centre na teritoriji Srbije i Mađarske.
Ta pruga se nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužiniod 12,6 kilometara do Segedina. Izgrađena je 1885. godine, kao deo tada izuzetno značajne železničke magistrale Baja–Subotica–Segedin.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.