Budući da Železnica Srbije čini sve da osujeti poverilačka prava svojih zaposlenih, kroz blokirane račune, kao i promenom titulara prava svojine na svojoj nepokretnoj imovini, na mene se od mojih klijenata, poverilaca Železnice…
… vrši pritisak da podnesem predlog za pokretanje stečajnog postupka protiv Železnice, ističe za Danas advokat Slaviša Vukosavljević, jedan od zastupnika radnika Železnice Srbije AD, i dodaje da iznos koji poverioci potražuju, što po osnovu glavnog duga, što po osnovu kamate, prelazi milion evra.
Advokat podseća da se sporovi vode već jedanaest, dvanaest godina. U pitanju su potraživanja za smenski rad, topli obrok, regres, i strukovni zahtevi rukovodilaca lokomotiva. Potraživanja datiraju još od 2005-2006. godine, a danas je iznos kamate na osnovu tih potraživanja veći od iznosa glavnog duga i on u mnogome premašuje 100 miliona dinara.
– Zbog neisplaćenih obaveza Železnice Srbije AD prinuđen sam da podnesem predlog za pokretanje stečajnog postupka protiv Železnice, ističe Vukosavljević. On naglašava da je svestan da postoje ograničenja prema Zakonu o stečaju i da se stečajni postupak ne može pokrenuti protiv onih pravih lica čiji je osnivač Republika.
– U koliko bude odbijen predlog za pokretanje stečajnog postupka, ostaje nam pravo da u parničnom postupku utvrđujemo solidarnu odgovornost osnivača, u ovom slučaju Republike, za dugove svog preduzeća, konkretno Železnice Srbije AD. To pravo nam daje Zakon o stečaju, član 14. stav 3. gde za dugove bez obaveze pravnog lica, na koji se u skladu sa članom 14 ne sprovodi stečajni postupak, solidarno odgovaraju njegovi osnivači, u ovom slučaju Republika, kaže advokat. On smatra da Železnica kao poslodavac prema svojim poveriocima, zaposlenima, postupa na krajnje neprincipijelan način i izbegava izmirenje svojih obaveza.
– Ne znam da li će zbog svega toga iko odgovarati, a pomenutu kamatu na kraju plaćaju poreski obaveznici, ističe Vukosavljević.
Predsednik Sindikata železničara Srbije Dragan Ranđelković, na pitanje kako komentariše pokretanje stečajnog postupka, kaže „neka rade svoj posao, ne bih se upuštao u to“.
Da podsetimo, „Železnice AD“ su izgubile spor sa petoro svojih radnika zbog neisplaćenih dugova. Troškovi nisu mogli da budu naplaćeni od Železnice, pa je javni izvršitelj stavio zgradu Železničko tehničke škole na licitaciju, koja je greškom u Katastru bila upisana kao vlasništvo Železnice Srbije. Greška u Katastru je ispravljena, ali radnicima nisu isplaćena dugovanja.
Nadležni ostali gluvonemi
Predsednik Udruženja mašinovođa Srbije, Miodrag Stanić, smatra da je bitno da ljudi ostvare svoja prava – naplatu potraživanja. „Mi smo kao Udruženje gledali da učinimo sve da ne dođe do tužbi i iscrpili smo sva moguća sredstva. Još 2006. smo uputili arhiviran dopis ukazujući na probleme, koji su kasnije postali predmet tužbe, ali od generalnog direktora do šefova, svi su ostali gluvonemi. Kasnije smo podneli prijavu i Inspekciji rada, da bi tek 2008. podneli tužbu, kada smo sve mogućnosti iscrpili“, kaže Stanić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.