Moguća krivična prijava protiv Zorane Mihajlović zbog Kar goa 1Foto: N1

Ni nedelju dana nakon što je u združenoj akciji beogradske Saobraćajne inspekcije, Parking servisa, Komunalne policije i uz asistenciju Saobraćajne policije, zaplenjen automobil partneru Kar go servisa Jovanu Šaroviću, nije jasno po čijem nalogu se sve odigralo ni ko je dao odobrenje za korišćenje „prikrivenog islednika“.

Dodatno pitanje za državne institucije u ovom slučaju je i zbog čega je sve urađeno pre nego što je istekao zakonski rok da se Kar go sistem prilagodi novom Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Zbog oduzimanja vozila kompanija je podnela krivične prijave Prvom osnovnom javnom tužilaštvu protiv D. M. inače inspektora drumskog saobraćaja iz Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave Beograd i N. N. lica koje se predstavilo kao putnik. Direktor Kar go servisa Vuk Guberinić izjavio je juče i da kompanija razmišlja da krivičnu prijavu podnese i protiv ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović.

U Prvom OJT juče nisu mogli da nam daju konkretne podatke o ovom predmetu, ali su nam objasnili da se institut „prikrivenog islednika“ primenjuje tek ako sudija za prethodni postupak, po zahtevu tužioca, donese odluku o tome.

– Na osnovu takve odluke, ministar ili direktor policije, načelnik VBA ili BIA, određuje lice koje će biti u toj ulozi i to na ograničen period od tri, šest ili više meseci. U praksi Prvog OJT nemamo predmete u kojima se po našem zahtevu koristi taj institut. Po pravilu, on se određuje za teža krivična dela i moguće je da takve predmete imaju u Specijalnom sudu, Tužilaštvu za organizovani kriminal ili eventualno u Višem sudu – rekla je za Danas Aleksandra Đenadić, zamenica tužioca i PR u Prvom OJT.

Podsetimo, Šarović je prošle nedelje primio putnika za kog se ubrzo ispostavilo da je islednik i čim je stigao na lokaciju ušao je u policijski auto dok je saobraćajni inspektor uz asistenciju policije oduzela vozilo Kar go vozaču. Šarović tvrdi da je iz razgovora sa policijom te večeri čuo da je sve urađeno po nalogu ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović, ali je već sutradan ona to demantovala. Na pitanja Danasa da li je oduzimanje vozila izvršeno po nalogu republičke ili lokalne inspekcije i kako je moguće da se za takvu akciju obezbedi asistencija policije, ali ne i za rušenje nelegalnog objekta na Kopaoniku, iz kabineta ministarke nismo dobili konkretan odgovor.

– Za sprovođenje i način sprovođenja zakona, ne izdaju se nikakvi posebni nalozi. To je stalna obaveza svih državnih organa. Način postupanja kreira svaka institucija u okviru svojih propisanih nadležnosti i ovlašćenja – kažu u Ministarstvu saobraćaja.

Naš list je pokušao i od gradskih vlasti da sazna detalje ovog događaja. Gradonačelnika Zorana Radojičića i gradskog sekretara za saobraćaj pitali smo po čijem je nalogu oduzeto vozilo vozaču Kar go, ko je podneo zahtev za institut „prikrivenog islednika“ i ko je tražio asistenciju policije. Odgovor nismo dobili.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari