Ministarstvo graševinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije preduzima interventne bagerske radove na Savi i Dunavu kako bi se obezbedila plovnost rečnih puteva, odnosno propisana dubina za brodove u periodu izrazito niskog vodostaja glavnim korisnicima rečnog saobraćaja – građevinskoj, hemijskoj i naftnoj industriji, kao i poljoprivredi, izjavio je ministar Tomislav Momirović nakon obilaska interventnih bagerskih radova kod Bariča na Savi.
„Preduzimamo sve aktivnosti na Savi i Dunavu, našim glavnim vodnim koridorima, kako bi dodatno podigli efikasnost i ubrzali plovidbu, ali i osigurali stabilno obezbeđivanje tržišta ugljem, naftom i derivatima nafte. Brzom reakcijom i konstantnim ulaganjem u rečni transport uspeli smo da obezbedimo plovnost Save i Dunava i tako budemo praktično jedina država u Evropi koja nije primorana da obustavlja rečni saobraćaj u trenucima kada je vodostaj rekordno nizak“, rekao je Momirović danas, a prenelo Ministarstvo.
On je istakao da se resorno ministarstvo u prethodnih osam meseci fokusiralo na investicije u plovnost rečnih puteva, „jer smo znali da će oni postati glavni koridori za snabdevanje energentima“.
Kako je istakao, na ovaj način država pokazuje koliko se bori za domaću privredu, navodeći da pri ovakvim vodostajima većina država u Evropi ili obustavlja plovidbu ili uvodi značajna ograničenja.
„Rečni saobraćaj je ključan za snabdevanje energentima i radimo na tome da obezbedimo plovnost reka glavnim korisnicima rečnog saobraćaja – najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi“, izjavio je Momirović.
Dodao je i da bi pristup Srbije problemu niskog vodostaja želeo da vidi i u drugim dunavskim državama, jer će, kako je naglasio, rezultati radova u Srbiji imati značajno ograničen efekat ako i druge zemlje ne pokažu isti nivo proaktivnosti.
„Ako mi uradimo sve što je u našoj moći da obezbedimo plovni put i u uslovima izrazito niskog vodostaja, onda očekujemo i da druge države naprave napor da obezbede makar minimalnu prohodnost plovnog puta, a ne da imamo potpune obustave plovidbe koje danas imamo nizvodno od Srbije. U tom smislu imaću sastanak sa bugarskim kolegom i predložiću da se razmotre apsolutno sve opcije koje će omogućiti prohodnost Dunava za plovidbu, jer je to od velikog značaja za Srbiju“, rekao je Momirović.
Pored Bariča, interventni bagerski radovi obavljaju se na još dve deonice na Dunavu, kod Čortanovaca i kod Futoga.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.