Predstavnik službe obezbeđenja jednog od beogradskih tržnih centara kaže u razgovoru za portal N1 da bez pomoći države ne mogu da reše problem sa bahatim vozačima koji bez trunke srama zauzimaju mesta rezervisana za parkiranje osoba sa invaliditetom.
„Mi ne možemo da primenimo nikakvu sankciju prema takvim vozačima, jer nemamo nikakav zakonski osnov. Zvali smo više puta policiju, oni nam kažu da nemaju nikakve ingerencije po tom pitanju. Pisali smo svim mogućim službama, molili ih da nam pomognu, ali nismo ništa postigli“, priča sagovornik portala N1, dodajući da taj problem imaju svi tržni centri u gradu.
U to su se uverili i novinari portala N1, koji su naišli na zauzeta mesta za invalide u garažama novobeogradskih tržnih centara Merkator, Delta siti i Ušće, kao i na parkingu ispred Lidla na Tošinom bunaru. Čitaoci nam javljaju da takve scene viđaju svakodnevno i u garažama drugih beogradskih šoping molova.
„Dođu ljudi sa invaliditetom i pitaju nas gde da se parkiraju jer su sva mesta za njih zauzeta. A sva ta vozila koja su parkirana na mestima za invalide vrede više desetina hiljada evra, tu ne može da se vidi auto od tri-četiri hiljade evra. To vam sve govori. Oni koji su najgori deo ovog društva imaju najviše novca i najbahtije se ponašaju. Oni znaju da nema sankcije, zato to i rade. To se dešava čak i kada je garaža poluprazna jer ih mrzi da pešače dvadeset metara do ulaza“, ističe naš sagovornik.
Na društvenim mrežama nedavno se pojavila fotografija iz garaže TC Galerija, na kojoj se vidi automobil parkiran na mestu rezervisanom za osobe sa invaliditetom, kojem su stavljene takozvane „lisice“ za točkove. Međutim, naš sagovornik ističe da u takvim slučajevima postoji veliki rizik od tužbe vlasnika automobila za protivpravno onemogućavanje korišćenja privatne imovine. Kako kaže, ceh na kraju plaća tržni centar, iako je pokušao da pomogne sugrađanima sa invaliditetom.
Kako je problem sa bahatim vozačima rešen u Londonu
Sagovornik portala N1 ispričao nam je i kako je problem sa parkiranjem na mestima za invalide rešen u glavnom gradu Engleske.
„Kolege su pre nekoliko godina bile u Londonu, pa su mi prenele da tamo u tržnim centrima postoje jasno određena pravila ponašanja za vozače, a ukoliko ih neko prekrši sistemski se podesi da mu se više rampa ne otvara, pa ne može da uđe svojim vozilom na parking. Ovde toga nažalost nema“, kaže nam.
„Molimo ih i preko razglasa da pomere automobil, ali odazove se bukvalno jedan od njih sto. Pokušavali smo i tako što ih sačekamo ispred parkiranog auta, pa ih pitamo da li bi voleli da je to zaista njihovo mesto. Ali ne reaguju ni na to. Šta god da preduzmeš protiv takvih vozača, oni mogu da te tuže“, naglašava pripadnik službe obezbeđenja s kojim smo razgovarali.
Smatra da je jedino rešenje da država donese propis koji bi omogućio takvo ponašanje vozača bude sankcionisano.
„Onda bi radnik obezbeđenja mogao da pozove komunalce kada vidi da je na mestu rezervisanom za invalide parkirano vozilo bez nalepnice. Pa, kad mu odrape kaznu od, recimo, pedeset hiljada dinara, da vidiš kad će mu sledeći put pasti na pamet da se tu parkira. A ovako, niko im ne može ništa. Mora država da donese neki zakonski osnov da bi neko mogao da reaguje“, zaključuje naš sagovornik.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.