Bivši ministar saobraćaja i infrastrukture Milutin Mrkonjić ocenio je Novom danu da je izgradnja deonice Koridora 11 Ub – Lajkovac, posle svega što se desilo, neuspeh.
Kako prenosi N1, Mrkonjić podseća da su radovi na putu Ub – Lajkovac otvoreni kao „prva deonica sna Srbije i Crne Gore o autoputu Beograd – Bar“. „Izdvojena sredstva iz budžeta, izabarani izvođači, završili ceo posao i onda počinju problemi“, kaže Mrkonjić.
Zašto se inženjeri kriju iza političara, pita Mrkonjić.
Prema njegovim rečima, ističe N1, najodgovorniji za ono što se desilo na deonici Ub – Lajkovac su resorno ministarstvo, Koridori Srbije i Putevi Srbije.
„Ne znači da graditelji, projektanti i ostali stručnjaci ne treba da snose odgovornost, ali ove tri institucije su dužne da postave na prave noge to pitanje i da nađu odgovorne“, kaže on.
Mrkonjić podseća da je bio ministar u periodu od 2008. do 2012. godine, a da je deonica o kojoj je reč počela da se gradi 2010.
„Dve godine sam ja bio ministar kad je ta deonica rađena. Rađena je sa domaćim izvođačima koji su na tenderu dobili posao, to je konzorcijum naših preduzeća među kojima su Planum i Putevi Užice. U mom mandatu su radili bez problema, besprekorno. Nije bila nijedna primedba o kojoj sad govore – glina u tom periodu nije ugrađena, to tvrdim“, naveo je on.
Nakon toga, dodaje Mrkonjić, ne učestvuje u realizaciji projekta, ali ga vode Koridori Srbije koji su investitori.
„Deonica se završava 2014-15. godine, vrši se tehnički prijem i Koridori Srbije prenose ceo posao Putevima Srbije koji treba da nastave da ga održavaju i stave u funkciju. Iz medija 2017. godine saznajemo da se na putu pojavljuju podužne pukotine. Ove godine u martu poginu dva čoveka, ne zbog tih rupa već zato što put nije bio obezbeđen, dakle niko nije održavao taj put“, ističe Mrkonjić.
Dodaje da on ne bi izabrao nove izvođače, kao što je to sad učinjeno, nego bi ljude koji su već radili deonicu „naterao da završe posao“.
„Moje mišljenje kao inženjera je da apsolutnu odgovornost snosi onaj ko je održavao put, a to su Putevi Srbije. Pretpostavljam da nisu radili svoj deo posla“, naglašava Mrkonjić i dodaje da je poslednji put bio na Koridoru 11 pre tri meseca.
Mrkonjić navodi da je u prvom momentu mislio da je glavni uzrok samo „neznanje u rukovodećim strukturama tog posla i eventualno nesposbnost da se problem reši“.
„Sada pretpostavljam da ima i nešto drugo, da se radi, ono što ste i vi rekli, da bi se uzeo novac. Garancije imate, naterate izvođače da to završe, saniraju. Ništa bolje i ovi koji su uzeli sad da rade neće uraditi, mogu samo gore da urade“, zaključuje Mrkonjić.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem, zbog deonice autoputa na Koridoru 11 od Uba do Lajkovca.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.