Neće biti otpuštanja radnika zaposlenih na železnici, jer je od 2003. godine do danas u tom preduzeću značajno smanjen broj zaposlenih, rekao je juče u Skupštini Srbije Milutin Mrkonjić, ministar saobraćaja, tokom rasprave o potvrđivanju izmenjene Konvencije o međunarodnim železničkim prevozima (COTIF).

On tvrdi da će reforma železnice biti završena u roku od dva meseca i da će se stvarati uslovi poput evropskih, ali da je neophodno da postoji kontinuitete u ulaganju. Poslanici su se saglasili sa ministrom da je neophodno ulaganje u železničku infrastrukturu, ali su ga i podsetili da je naša železnica na nivou 19. veka, a da prosečna starost vozova prelazi 30 godina.

Govoreći o značaju predložene Konvencije Branslav Mitrović, poslanik URS-a, zapitao je da li je naša železnica uopšte sposobna da postane deo te porodice, kada je od 3.809 kilometara pruga svega 1.247 elektrificirano, a samo sedam pravaca je dvokolosečno. Prosečna brzina srpskih vozova je 42 kilometra na sat, na samo 3,2 odsto njih dozvoljena brzina prelazi 100 kilometara na sat, a na nekim prugama brzina vozova je zbog zastarelih tehničkih parametara ograničena na 20 kilometara, objasnio je Mitrović, dodajući da je važno da parlament i vlada donesu značajnije odluke kako bi se ovi problem rešili.

Poslanički klub SPO-DHSS ukazao je da se ne može pričati o stanju u srpskoj železnici, a da se ne upita ko je odgovoran za takvo stanje i najavio da neće podržati ratifikaciju izmenjene Konvencije o međunarodnim železničkim prevozima. A za LDP je, pored stanja pruga u Srbiji, problematično i pitanje dugova preduzeća „Železnice Srbije“. Prema rečima Judite Popović, zaduživanje za to preduzeće se nastavlja, kao i davanje državnih garancija za kredite, a nastavlja se i zapošljavanje kadrova. Ona je iznela niz primedbi na račun imenovanja rukovodećih kadrova na železnici, ali i sumnju u njihovu stručnost.

Po oceni poslanika LSV, železnički saobraćaj je devastiran, a za ekonomiju jedne države važno je da se izgradi moderan železnički sistem, budući da je u mnogim zemljama železnica generator razvoja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari