Razmatranja da li deo ruskog kredita, koji je još pre tri godine ugovoren, a namenjen je gradnji pruge Valjevo – Loznica, treba preusmeriti na deonicu Pančevo – Novi Sad postala je tačka razmimoilaženja između ministra Milutina Mrkonjića i nadležnih Železnicama Srbije.


Naime, dok u železnicama smatraju da do toga treba da dođe, ministar Mrkonjić sa druge strane upozorava da bi zamena projekata usporila realizaciju aranžmana.

– Mora da se poštuje Master plan razvoja saobraćaja Srbije koji je dogovoren sa Evropskom unijom. Upravo zahvaljujući nesposobnosti železnice da napravi projektnu dokumentaciju, mi smo jedva sastavili listu i ovih projekata koje smo najzad uspeli da ubacimo u program. Koridor 10 je projekat broj jedan, ali je tim planom predviđen i završetak pruge Valjevo – Loznica, koja je deo Južne balkanske transverzale, koja jedino na tom delu nije završena. Svaka deonica nosi nove dve godine pomeranja, a to znači odlaganje celog paketa za narednih par godina. Nisam spreman u tome da učestvujem, ali sam spreman da branim ovaj Master plan. Samo ono što je u tom planu i što smo ugovorili treba ispoštovati – naglašava Mrkonjić.

On je dodao da je završeno samo šest deonica na Koridoru 10 i da su Rusi bili u pravu kada su nam prigovarali.

– Pruga Valjevo-Loznica je već 100 godina u raznim programima razvoja železnice, a veoma je važna za teretni saobraćaj. Ne stoje kritike da je taj projekat predviđen samo zato što je bivši čelnik železnica poreklom iz Valjeva – istakao je Mrkonjić. Prema njegovim rečima železnički Koridor 10 kroz Srbiju biće završen do 2020. godine, kada će na celoj trasi pruga biti dvokolosečna, elektrificirana i mešovita za brzine vozova preko 160 kilometara na sat, za šta je potrebno uložiti oko 4,5 milijarde evra.

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović, međutim, ima drugačiji pogled na dinamiku modernizacije pruga, i on je izjavio da će umesto pruge Valjevo – Loznica, ruski kredit biti preusmeren na gradnju pruge od Stare Pazove do Novog Sada. O tome je razgovarano u Moskvi kada je Simonović sa predstavnicima ruskih železnica potpisao ugovor. Radovi će biti finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara i počeće u martu izgradnjom drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva i gradnjom tri deonice Koridora 10. Za izgradnju pruge Valjevo – Loznica ranije je bilo predviđeno 276 miliona evra. Prema Simonovićevim rečima, ne treba razvlačiti pare od kredita za železnicu već ih treba skoncentrisati na Koridor 10 i Koridor 11 – deo pruge Beograd – Bar kroz Srbiju o čemu je, kako kaže, već razgovarao sa nekim predstavnicima vlade.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari