Nekadašnji ministar zadužen za saobraćaj i infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je za N1 da rušenje potpronog zida na Koridoru 10 nije toliko dramatično, i da odgovornost za to počinje i završava se u Koridorima Srbije.
Kaže i da mora da brani inženjere koji su stavljeni na stub srama, iako njihov projekat nije prihvaćen. Mrkonjić je ocenio da se rušenje potpornog zida u Grdeličkoj klisuri, na deonici Koridora 10 u izgradnji, bespotrebno dramatizuje i da se takvi problemi rešavaju unutar investitora, a to su, kako podseća, Koridori Srbije.
“Može da se ruši i 10 puta, šta je tu problem? Problem je da se reši! Toliko nepoznanica ima u Grdelici, potpuno razumem inženjere. Juče ste čuli da će se srušiti brdo, ima rešenja. Sve se završava u Koridorima, i odgovornost je u Korodorima”, poručio je nekadašnji ministar.
Mrkonjić je podsetio da su Koridori već sankcionisali izvođača radova – španski “Azvi” – a uveren je i da će se sprovesti istraga u vezi sa 11 preprojektovanja sporne deonice. Podsetio je i da se za svaki projekat vodi građevinski dnevnik gde sve piše, i koji u svakom trenutku možete da otvorite i za pola sata utvrdite šta se desilo. Na direktno pitanje da li to znači da bi direktor Koridora Zoran Babić trebalo da bude smenjen, Mrkonjić je rekao da ne želi o tome da govori, jer odgovornost tek treba da se utvrdi.
„Ministarka toliko ne zna da ne zna ni da nije kriva“
U jedno je, međutim, siguran – uprkos oštrim polemikama sa resornom ministarkom Zoranom Mihajlović, Ministarstvo ne snosi odgovornost za rušenje potpornog zida. “Grade preduzeća, Ministarstvo nema veze s tim”, rekao je Mrkonjić i dodao da je ministarka Mihajlović, “ničim izazvana, oplela” po njemu, iako “otac može da joj bude”. “Morao sam da odgovorim. To je stvar vaspitanja i nevaspitanja. Ne ide takva komunikacija, nikada nas nije pitala ni za šta. Da sam maliciozan, rekao bih ona je kriva, ali ona toliko nije znala da ni ne zna da nije kriva. Stvar je Koridora”, kazao je on. Dodao je, međutim, da je država ta koja mora da natera Koridore da se preispitaju, te da na rukovodećim pozicijama treba da budu “malo stručniji ljudi”. “Kad god vidim predsednika Vučića, kažem ‘uzmite ljude koji znaju, neka sede pored onih na funkcijama da ih savetuju’”, naveo je Mrkonjić i dodao da je dobro što je predsednik juče dao podršku građevinarima, ali da oni ne bi trebalo više da se pokrivaju njim. “Nemojte više da se pokrivati predsednikom, izađite i recite ko je odgovoran. Mogu to da utvrde za 24 sata”, uveren je nekadašnji ministar.
„Projekat za Koridor 10 izvanredan“
Projekat za Koridor 10 urađen je upravo za vreme Mrkonjićevog mandata, kada je i “Azvi” izabran za izvođača radova, i kada je izabran i nadzor. I pet godina kasnije, posle probijanja više rokova zbog čak 40 nepredviđenih okolnosti za koje izvođač nije kriv, i rušenja potpornog zida, Mrkonjić je uveren da je projekat izvanredan.
Tvrdi i da nije postojao projekat za alternativnu i jeftiniju trasu koja bi zaobišla spornu deonicu, te da je položaj puta određen Prostornim planom mnogo godina pre početka njegovog mandata, i da to ne može tek tako da se menja. Deonica kroz Grdeličku klisuru jeste teška, priznaje Mrkonjić, ali ističe da nije najteža, te da su Barska pruga i autoput koji Kinezi trenutno grade u Crnoj Gori teže deonice.
“Svaki tehnički problem ima rešenje, samo je potrebna koncetracija kvalitetnih ljudi, potrebno je znanje”, istakao je on.
Iako je decenijama u ovom poslu, Mrkonjić kaže da ne pamti da se jedan projekat menja čak 11 puta. Tvrdi da je CIP odlična kuća, te da mora da brani inženjere koji su stavljeni na stub srama i za koje je traženo oduzimanje licence, iako njihov projekat za pomenutu deonicu Koridora nije ni prihvaćen. Nekadašnji ministar kaže i da ne žali zbog toga što je u svoje vreme davao rokove koji su probijeni, jer je to bio način da motiviše ljude. Uveren je i da će, uprkos problemima, Koridor 10 biti završen, ako ne krajem ove, onda početkom iduće godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.