Na južnom kraku Koridora 10, kroz Grdeličku klisuru, na poddeonici Predejane – Caričina Dolina Lot 2, došlo do destabilizacije manjeg dela zaštite kosine 6, saopštili su Koridori Srbije. Uzrok rušenja zida, kako navode još nije poznat, a u toku su sastanci sa nadležnim službama.
Iz Koridora Srbije navode da je stručna javnost složna u mišljenju da ovaj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i da je izuzetno tehnički zahtevan teren za izgradnju, što je više puta do sada isticano.
“Prilikom izvođenja ovako velikih projekata u složenim geološkim uslovima kakvi su u Grdeličkoj klisuri, ukoliko dođe do ovakve ili slične destabilizacije terena, za svaku se pronalazi adekvatno inženjersko tehničko rešenje.
“U Grdelici ima preko 155.000m2 kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje autoputa, izgrađeno je 33 mosta ukupne dužina 5,7km, a na ovoj trasi nalazi se i magistralni put M1, paralelno uz novoprojektovani autoput koji se na ovom potezu izmešta u dužini od
1.400m. Takođe, o složenosti ovog dela trase, govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela, „Predejane“ dužine 1000m i „Manajle“ koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1808m. U ovom momentu razlog destabilizacije nije moguće utvrditi. U toku su hitni sastanaci na terenu svih nadležnih učesnika u projektu”, ističe se u saopštenju Koridora Srbije.
Izvođač radova na ovom potezu je bugarska kompanija „Trace“, a stručni nadzor vrši konzorcijum „Louis Berger i Egnatia Odos”. Izvođenje ovih radova finansira Evropska Investiciona banka, a ugovorena vrednost radova iznosi 37,51 miliona evra.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.