Istraživanje Programa za razvoj Ujedinjenih nacija (UNDP) na temu „Korelacija između tržišta rada na Kosovu i imigracije“ pokazalo je da su neformalne metode oglašavanja za posao i dalje česte na Kosovu.
„Oko 44 odsto svih anketiranih kompanija izjavilo je da je glavni način širenja informacija o konkursu za posao preko prijatelja i usmeno ih prateći, dok 39 odsto njih koristi društvene medije. Samo nekoliko kompanija koristi internetske platforme za zapošljavanje, njih 12 odsto, ili agencije za zapošljavanje, dva odsto, kao glavni način oglašavanja“, pokazalo je istraživanje.
Iskustvo i radne veštine su dva najvažnija faktora i najizazovniji aspekti prilikom zapošljavanja novog osoblja, a dve od tri kompanije zaposlile su 63 odsto manje kvalifikovanih radnika ili dodelile dodatne zadatke za 19 odsto sadašnjeg osoblja, kad nisu pronašle nove zaposlene sa željenom kvalifikacijom.
Kao tri glavne veštine koje su kompanije shvatile kao „najteže pronaći“ su jezičke, analitičke i tehničke veštine.
Većina kompanija, 81 odsto, izjavila je da plaća doprinose za penzije svim svojim zaposlenima sa pet odsto njihove bruto plate u Kosovskom fondu penzijske štednje.
Iz poljoprivrednog sektora su izjavili da 27 odsto njihovih kompanija ne plaća doprinose za penzije.
Skoro polovina svih anketiranih kompanija, 49 odsto, suočila se sa iseljavanjem svojih zaposlenih u poslednje tri godine.
Oko 41 odsto anketiranih preduzeća izjavilo je da nisu pokušavala da zadrže zaposlene dodatnim beneficijama.
Analiza Javnog pulsa sprovedena je kvantitativnim reprezentativnim istraživanjem 201 preduzeća u periodu od 12. marta do 2. aprila, i kroz 17 polustrukturiranih intervjua sa predstavnicima nekoliko institucija i organizacija na Kosovu, od 6. do 28. aprila.
Ta publikacija Analize javnog pulsa istražuje vezu tržišta rada na Kosovu i imigracije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.