Najava novog "gušenja"

* Izjava koja ilustruje ekonomsku, teritorijalnu i političku centralizaciju * "Konstantin Veliki" ne postoji zbog milosti ili žrtve predsednika, već zbog građana trećine Srbije
Povodom Vučićeve izjave da niški aerodrom "uzima" putnike beogradskom

Ostavite komentar


  1. Nije takva situacija samo kada se radi o areodromu. Najveci deo novca iz budzeta ide za razvoj Beograda. U mojoj firmi najobicniji kvar racunske masine ili stampaca, kompjutera ne moze da se otkloni u nisu nego dolaze ekipe iz Beograda nose te masine i vracaju. BEOGRAD JEDE SRBIJU

  2. Zamislite da seljak preda sinu svoje imanje na dalje upravljanje, a on, genije, odmah izda nekom drugom u zakup najbolju njivu i hvali se kako je sklopio dobar posao. Umesto da je sam obrađuje on očekuje da će drugi to bolje. Naravno, svi znamo da kod seljaka to ne bi prošlo, jer oni imaju razvijenu zdravu ekonomsku logiku sa kojom rade. Ali upravo to se desilo sa beogradskim aerodromom – umesto mi da ga razvijamo i ubiramo profit, dajemo ga strancima. Najcrnje je što se to desilo u potpunom medijskom mraku, kada razumni glasovi stručnjaka nisu mogli da dođu do javnosti, a svi su bili protiv ovakvog posla. Pa povrh svega sad tek saznajemo da su raspikuće uz štetan posao oko beogradskog aerodroma vezale i dodatnu štetu za druge aerodrome, pre svega niški. Nije dosta što su najbolji državni aerodrom (on ne pripada Beogradu već celoj državi) dali strancima već sad neće dozvoliti ni drugima da rade i razvijaju se koliko bi mogli. Kako očekivati da se drugi delovi zamlje razvijaju ako se na ovaj način guši i ono malo resursa koje imaju na raspolaganju i sa kojima mogu nešto da urade?

  3. Da, da, tako je to u zemljici Srbiji. Mi nebi bili mi kada nebi večito zanovetali, pravili sami sebi štetu, kočili uz brdo. Kada je, svojevremeno, pod još uvek neobelodanjenim okolnostima i velom obavijenih tajni, ustoličena Er Srbija smatralo se (veoma čudno) da lou-kost kompanije koje su do tada letele ili koje su nameravale da lete do prestonog aerodroma predstavljaju nelojalnu konkurenciju našem novom mezimčetu pa su brže, bolje, oterane korišćenjem raznih marifetluka, nerezonskim uslovljavanjima i pritiscima. Dobar deo tih kompanija je digao ruke i napustio ovo naše tržište, ali su neki bili uporni i preusmerili letove na niški aerodrom u početku smanjenim kapacitetima, reklo bi se simbolično. Kada su uvideli da nisu pogrešili i dobrom poslovnom politikom pridobili dobar deo putnika pre svega iz tog dela Srbije, ali i šire, pa čak i iz okolnih zemalja, polako su pojačavali kapacitete, a zahvaljujući njima su došle i neke nove kompanije pa je niški aerodrom, koji je do tada bio na marginama, oživeo, radi dobro, solidno i koliko mi je poznato nije na teretu državnog budžeta. E, sada je neko, po našem zatucanom običaju, postao ljubomoran, umesto da bude obrnuto, pa mu to smeta i ponovo bi da koči i gurne ga na margine zbog, vidi čuda, tobožnjeg odvlačenja putnika sa beogradskog aerodroma. Koja logika može sve ovo da objasni? I ja, lično, sam preusmerio svoja putovanja sa bgd aerodroma na niški iz čisto racionalnih, suvislih i ekonomskih razloga žrtvujući, možda, malo više utrošenog vremena i komoditeta zarad pomenutih razloga. I ne kajem se, i veoma sam siguran da nisam jedini. Na kraju, nadam se da će zdrav razum preovladati i da nas neće silom prilika, gušenjem niškog aerodroma, oterati pa da se maltretiramo, kao nekada, i idemo u Sofiju, Budimpeštu, Temišvar i sl.

  4. U Niškoj strukturi gradske vlasti ( koja li je to vlast kad ne smeju toalet papir da nabave bez pitanja Bgda ) nema 20% Nišlija, pravih, rodjenih, onih koji vole grad od rodjenja.., sve su raznorazni došljaci koji su tu došli trbuhom za kruhom. Nemam ništa protiv tih ljudi koji odlaze iz pasivnih krajeva, ALI NE MOGU ONI DA VOLE I VODE GRAD KOJI NIKAD NISU SMATRALI SVOJIM!!!!!
    E zato su ih SNSovci i izvukli iz podruma i dali najodgovornije funkcihe, pod jedinim uslovo da ne razmišljaju svojom glavom veća da služe i slušaju Beograd!
    E zato mi Nišlije za predsednike opština, zamenike, gradonačelnika, direktore J.P., načelnike…imamo iz (najviše) Prokuplja, Kuršumlije, Sjenice, Doljevca, Vranja, Lebana, Surdulice, Svrljiga….
    Mi im se kad dodju da studiraju podsmejavamo, smatramo ih studentima II reda, a oni lepo stranačku knjižicu u džep i da vidiš čudo za 2 godine….
    Moreeeeeee radiće kuka i motika uskoro! Sve ćemo na njivu da vas vratimo, majku Vam seljačku je..m

  5. Puna podrska Nislijama i Aerodromu Konstantin Veliki. Vise puta sam leteo sa Ryan Airom i mogu da kazem da je ovo pravi potez za razvoj Nisa i juga Srbije, ali i cele zemlje, jer su letovi Ryan-a doveli i hiljade i hiljade stranih turista u Srbiju sa dubljim dzepom koji su ovde ukupno potrosili milione evra. Sramota je da Vucic ide na jug Srbije, dolazi da spava u Kasarni u Nisu i slika se za televizije, a onda radi protiv interesa razvoja zemlje na jugu. Ja sam, inace, rodjeni Beogradjanin i ekonomista po struci, nisam sa juga, ali ono sto radi uprava Konstantina velikog je velika stvar za sve nas i citavu zemlju, a posebno za nerazvijeni jug i istok.

  6. Ovo je sramni pokusaj je gusenje regiona zbog onih koji raspolazu drzavnim parama i sklapaju tajne ugovore. Ministarka kaze da nece uprtiti i odneti aerodrom. Ona hoce samo pare iz regiona. 300. 000 putnika od toga 50 000 turista. Stotine hiljada prenocista, isto toliko boravisnih taksi, vecera u restoranima. Angazovanje taksista, spremacica i veseraja, kupovina po marketima itd. Zivi novac je dosao u region. To njima smeta. Kada odbornicu SNS budu glasali, zakopavace i buducnost svojih najblizih zajedno sa obrazom.

Ostavite komentar


Ekonomija

Infrastruktura železnice objavila dokumentaciju o rekonstrukciji pruge od Novog Sada do mađarske granice 9

Infrastruktura železnice objavila dokumentaciju o rekonstrukciji pruge od Novog Sada do mađarske granice

Rekonstrukcija pruge od Novog Sada do granice s Mađarskom finansijski je neisplativa investicija, ali je ekonomski opravdana. Bez ovog projekta, do 2050. bi se ovom deonicom prevozilo 1,57 miliona putnika godišnje dok bi rekonstrukcija donela 3,7 puta više putnika – tačnije 5,84 miliona. Takođe, i dnevni broj vozova bi bio gotovo dupliran, sa 26 bez rekonstrukcije na 48 nakon modernizacije.

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.