U većini država širom više od dve trećine ljudi smatra da je kontrola nad sopstvenom privatnosti važnija od komoditeta, a čak 55 odsto je protiv onlajn kupovine jer su zabrinuti da će im biti ugroženi privatni podaci.
To je pokazalo istraživanje koje je KPMG International sproveo u 24 zemlje sveta na uzorku od 7.000 ljudi.
Međutim, čak polovina ispitanika bi, ipak, prihvatila besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manju dozu privatnosti. Na primer, besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste, prihvatilo bi 48 odsto ispitanika, dok takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52 odsto smatra „napadnom“.
U bankarski sektor poverenje ima 41 odsto, a svega 39 odsto ljudi ima poverenja da zdravstveni sektor čuva njihove podatke. Samo trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, a sektor nekretnina i društvene mreže izazivaju najveće nepoverenje kada je reč o upotrebi i čuvanju podataka.
Postoje velike regionalne razlike u stavovima, tako su SAD i Kanada najviše zabrinute zbog hakerskih krađa ličnih podataka. Italijani su veoma raspoloženi da ustupe vladinim agencijama korišćenje ličnih podataka, za razliku od Francuza koji to ne bi uradili ni za potrebu borbe protiv terorizma. Indija i Malezija nemaju problem sa personalizovanim reklamama, a Indija ima veoma visok stepen poverenja u organizacije koje čuvaju i upotrebljavaju lične podatke. Japanci imaju mnogo manji stepen poverenja u organizacije koje upravljaju privatnim podacima od potrošača u Indiji, ali da u isto vreme najmanje preduzimaju mere predostrožnosti kako bi zaštitili svoje podatke.
Istraživanje KPGM pokazalo je da smart telefone i tablet aplikacije koje se koriste za navigaciju, ćaskanje i vesti, a koje mogu da pristupe kontaktima, fotografijama i istoriji pregledanja 84 odsto ispitanika smatra „napadnim“, a samo 16 „kul“. Na gotovo svim tržištima najmanje 75 odsto ispitanika je reklo da im je nelagodno da se njihovi onlajn šoping podaci prodaju trećim licima, dok svega 20 odsto njih je reklo da koristi šifrovanje kako bi zaštitili svoje privatne podatke.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.