Napravile biznis od posredovanja 1Bojana Milašinović i Sandra Tomić, osnivačice "Spacevent"; Sve fotografije: "Spacevent"

Od kurseva ne moraju da zarađuju samo predavači. Dve devojke pronašle su način da igraju ulogu posrednika u obrazovanju – i od toga napravile biznis.

Bojana Milašinović i Sandra Tomić producentkinje su koje su osnovno znanje stekle na Fakultetu dramskih umetnosti, kada su već počele serijal besplatnih radionica, na kojima su učesnici učili osnove veb programiranja. Već pet godina se bave organizacijom događaja i programa, prvenstveno edukativnog karaktera, u sektoru informacionih tehnologija.

Osnovale su Spejsvent 2015. godine, organizaciju koja se bavi osmišljavanjem i sprovođenjem radionica i kurseva za sve one koji žele da se dodatno edukuju. I to u trenutno najbrže – rastućoj industriji.

Napravile biznis od posredovanja 2
Primer jedne od radionica

“Na samom početku, nismo istinski imale želju da pokrenemo biznis”, pričaju osnivačice “Spejsvent-a”. “Naša prvobitna ideja je bila da ljudima ponudimo mogućnost da pohađaju besplatne programe tokom kojih će zajedno sticati nova znanja i veštine. Još za vreme studija produkcije, započeli smo serijal radionica gde učesnici uče osnove web programiranja”.

Kao i tada, njihova uloga jeste bila da povežu ljude koji žele da podele svoje znanje, sa onima koji su na početku svoje karijere ili žele da se usavršavaju u oblastima u kojima već rade.

“Broj učesnika naših programa je vremenom rastao, kao i tim mentora. Kada smo kreirali okruženje u kojem se ljudi međusobno povezuju, uče i podržavaju, pojavile su se i prve kompanije koje su želele da kao partneri učestvuju u ovim događajima”, objašnjava Sandra. “Takođe, ideja je bila i da za njihove potrebe kreiramo i organizujemo programe koji bi bili korisni kako za polaznike i zajednicu, tako i za samu kompaniju, koja bi na taj način mogla da pronađe potencijalne kanditate i kandidatkinje za određene pozicije”.

Napravile biznis od posredovanja 3
Prostor za rad, ali i kurseve

Tako su IT firme uvidele da su im ovi kursevi zapravo odlična baza da pronalaženje novih talenata i budućih radnika.

Svi su bili na dobitku.

I polaznici kurseva, jer besplatno uče, a imaju i priliku da ih primete značajni poslodavci, ali i kompanije koje nisu morale da raspisuju stalno često nepouzdane oglase za zapošljavanje, već su imale priliku da konkretno i primenjeno vide šta potencijalni kandidati znaju.

“Činjenica je da se sve kompanije na domaćem IT tržištu bore sa deficitom kadrova i naši događaji su jedan od mogućih načina da zaposle nove, uglavnom mlade ljude, ali i da im ponude priliku da besplatno stiču nova znanja”, dodaje Sandra.

Programiranje za tinejdžejke

Među projektima na koje su ponosne su Rails Girls Beograd radionice. “U maju nas očekuje radionica upoznavanja sa web programiranjem za tinejdžerke, dok ćemo u junu imati i regularno izdanje, otvoreno za sve zainteresovane žene koje bi htele da učestvuju”, dodaju iz “Spejsvent-a”.

Nakon toga, u oktobru, biće domaćini međunarodnoj konferenciji WomenCourage, koja se posle Šanije, Austrije, Švedske i UK-a održava i u Beogradu. Konferenciju organizuju u saradnji sa međunarodnom mrežom ACM, čije su članovi i predstavnici na lokalnom nivou.

Iako je ideja bila originalna i pokazala se odlično, preduzetnice kažu da su, pri započinjanju posla, imale puno poteškoća.

“Trebalo nam je dosta vremena da naučimo gde su granice našeg rada, kako da balansiramo između resursa koji su nam na raspolaganju i onoga što želimo da postignemo. U koje segmente rada vredi ulagati, a u koje ne”, dodaju iz “Spejsvent-a”. “Problem je bio i kako da upravljamo vremenom, komuniciramo sa partnerima, vodimo administraciju…”.

Napravile biznis od posredovanja 4
Producentkinje, osnivačice „Spejsvent-a”

Pre nego što bilo šta započnu,  budući preduzetnici, savetuje Sanda, treba da se dobro informišu i razmisle o svemu što ih čeka na početku.

“Pritom ne mislim samo na postupak registracije, poreze, troškove proizvodnje (kada je takva delatnost u pitanju), mogućnosti za rad na tržištu koje je malo ukoliko nemate ideju za posao koji može imati globalne korisnike,  već i o motivima za pokretanje svog posla”, misli ona. “Ukoliko je ostvarivanje profita jedini i isključivi cilj, bez vrednosti za korisnike, vrlo teško će se izboriti sa svim preprekama koje ih neminovno očekuju”.

Ukoliko i vi imate ili znate uspešnu i originalnu poslovnu priču za rubriku „Ideja za biznis“ možete pisati redakciji sajta Danasa na adresu [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari