Najveći broj građana Srbije, odnosno tri četvrtine onih koji kupuju preko interneta, onlajn naručuju knjige, garderobu, kozmetiku, hranu, lekove, opremu za kućne ljubimce i igračke, pokazuje istraživanje agencije Smart Plus Research čije rezultate premijerno objavljuje Danas.
Svaki četvrti kupuje putem interneta karte za bioskope, pozorišta, sportska dešavanja, muzeje i zabavne parkove, a isto toliko njih koristi onlajn porudžbine u oblasti ugostiteljstva – kupovina hrane iz restorana, brze hrane, uplaćivanje hotela, plaćanje turističkih aranžmana.
Više od 23 odsto korisnika na ovaj način naručuje i usluge transporta, kao što su avionske, karte za autobuse i vozove i iznajmljivanje automobila. Nešto manji procenat internet koristi i za usluge u oblasti brige o zdravlju i lepoti, u šta spadaju kupovina kupona za salone lepote, stomatologe, frizere, bolnice, fitnes klubove….
Oko sedam odsto ispitanika odgovorilo je da internet koristi i za plaćanje medijskih sadržaja, 0,5 odsto za bankarske i usluga osiguranja, a nešto manje manje od pet odsto za kupovinu tehnike, pokazuje istraživanje Smart Plus Research.
Rezultati istraživanja na 1.000 ispitanika, inače, pokazuju da u Srbiji više od 70 odsto građana kupuje onlajn robu i plaća usluge, a svaki drugi od njih to čini putem domaćih sajtova. Internet kupovinu koristi više muškaraca nego žena, a prema starosnoj dobi najmanje, procentualno, koriste onlajn plaćanja oni između 55. i 64. godine.
Najveći broj njih kupuje na specijalizovanim sajtovima, oko 66 odsto, svaki deveti je odgovorio da to čini i putem društvenih mreža, a oko 22 odsto koristi podjednako i sajtove i društvene mreže.
Kada je reč o plaćanju onlajn narudžbina, najveći broj građana Srbije, međutim, više preferira da plaća pouzećem, odnosno kuriru po dostavi robe – oko 78 odsto, a oko 41 odsto koristi i elektronsko plaćanje, tačnije plaćanje karticom putem interneta. Samim tim, dve trećine ispitanika reklo je i da izbegava kupovinu koja se plaća unapred a ne prilikom dostave. U davanje broja svoje platne kartice pre dostave nema poverenja 27 odsto, određenu dozu poverenja izrazilo je 45 odsto, dok svega 18 odsto ispitanika nema problem sa tim.
Najviše ljudi, prema ovom istraživanju Smart Plus Research, odustane od onlajn poručivanja zbog preskupe poštarine, komplikovanog procesa poručivanja ili plaćanja, procedure kod poručivanja robe iz inostranstva ili ako je sajt previše komplikovan i konfuzan.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.