NBS: U Srbiji se povećava onlajn poslovanje banaka 1Foto: Pixabay/Bruno/Germany

U Srbiji se povećava broj onlajn ugovora banaka i klijenata, kojih je u prvoj polovini ove godine bilo 26.000, izjavila je danas viceguvernerka Narodne banke Srbije Dragana Stanić na onlajn konferenciji „Digital experience“.

„Prošle godine je 40.000 ugovora sklopljeno na taj način, a ove godine za prvu polovinu godine imamo 26.000“, rekla je Stanić na onlajn konferenciji o digitalnoj transformaciji bankarskog poslovanja i sektora osiguranja, u organizaciji „Color Media Communications“.

Istakla je da NBS podstiče razvoj inovacija u bankarstvu kroz pravni okvir koji štiti korisnike.

Podsetuila je i da je u Srbiji omogućen novi način plaćanja – instant plaćanja na internet prodajnim mestima trgovca.

Stanić je kazala i da se NBS postarala da svojim aktima propiše obavezu da banke prilagode svoje sisteme i pruže korisnicima nove usluge.

Viceguverner NBS Željko Jović rekao je da tehnološka rešenja postaju sastavni deo samog poslovnog procesa, te u bankarstvu više nije potreban neposredan kontakt klijenta i zaposlenog.

„Korisnici sve više vide banku kao aplikaciju“, naveo je Jović.

On je kazao da je pandemija korona virusa uslovila da se banke prilagode novim okolnostima: „Pre svega govorimo o sistemu instant plaćanja, QR kodu, video identifikacije“.

Jović je ukazao i da postoje rizici i izazovi koji prate digitalizaciju, u vidu zahteva i starih navika korisnika, kao i za uspostavljanje adekvatnih sistema za upravljanje rizicima.

Član Izvršnog odbora Mobi banke Miloš Polovina naveo je da je tržište spremno za nove tehnologije, ali je pitanje koliko su banke spremne da na to odgovore i da investiraju u inovacije.

„Prednosti nemanja fizičkog kontakta s klijentima su manji operativni troškovi, a sistem instant plaćanja će doneti dodatne koristi klijentima“, rekao je Polovina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari