Registracija kompanije Fijat automobili Srbija, koja je, reklo bi se, obavljena na prečac (posle telefonske sednice Vlade Srbije) označila je početak rada nove Fijatove fabrike.

Izabrani su i organi upravljanja, pre svega Upravni odbor od sedam članova, od kojih su dvoje (savetnik predsednika Srbije Biserka Jeftimijević-Drnjaković i savetnik potpredsednika Vlade Luka Andrić), predstavnici države Srbije. Ostalih pet članova UO su predstavnici italijanske kompanije, i to Alfredo Altavila, potpredsednik Fijat grupe, zatim Đovani de Filipis, doskorašnji menadžer firme Fijat-Indija i novoimenovani direktor Fijat automobila Srbije Stefan Keter, potpredsednik Fijat grupe za proizvodnju Ričard Palmer, finansijski direktor Fijat grupe automobili i Silverio Bonfijoli, direktor za međunarodne operacije Fijat grupe automobili. Očigledno je, dakle, da „delegaciju“ Fijata u Upravnom odboru nove automobilske firme u Kragujevcu čini sam vrh menadžmenta te italijanske kompanije (nedostaje jedino predsednik Fijata Serđo Markione). Poznavaoci prilika u Fijatu kažu da, pored Alfreda Altavile, koji je inače drugi čovek Fijata, posebnu reputaciju uživaju i potpredsednik Fijat grupe Stefan Keter, koji slovi za „glavnog tehničara Fijata“, kao i direktor za međunarodne operacije Fijat grupe automobila Silverio Bonfijoli, za koga tvrde da je „zvezda u usponu“, te da bi uskoro mogao da zauzme još značajniju poziciju u top menadžmentu Fijata. Ovakav sastav Fijatovih predstavnika u Upravnom odboru novoformirane kompanije, upućuje na zaključak da su Fijatovi planovi u Srbiji mnogo ozbiljniji nego što to misle i javno izražavaju pojedini domaći „analitičari“.

Iz nove Fijatove fabrike će, kako je planirano, godišnje izlaziti oko 300.000 (200.000 plus 100.000) automobila „A“ i „B“ klase. Proizvodnja automobila „A“ klase trebalo bi da startuje krajem 2009, i taj model će se proizvoditi u seriji od 200.000 vozila godišnje. Proizvodnja modela „B“ klase startovaće krajem 2010. ili početkom 2011. godine i proizvodiće se u seriji od 100.000 automobila godišnje. Fijat će oko 95 odsto automobila proizvedenih u Kragujevcu prodavati na evropskim i ostalim svetskim tržištima. Zajedno sa Fijatom u Srbiju stižu i njegovi glavni dobavljači, među kojima je i Manjeti Mareli, jedan od vodećih svetskih proizvođača akumulatora, alternatora, bobina, elektronskih navigacionih i drugih sistema. Povratak u Kragujevac najavljuje i proizvođač privrednih vozila i autobusa Iveko, koji posluje u sastavu Fijat Grupe, i koji je do početka 90-ih bio strateški partner Zastave-Kamiona. Ugovor o obnavljanju strateškog partnerstva sa Ivekom biće, prema zvaničnim informacijama, potpisan do kraja ove godine. Iveko planira da u novoj fabrici proizvodi specijalna vatrogasna i vojna vozila, dok bi u pogonu u Kormanskom polju trebalo da startuje proizvodnja autobusa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari