Izvršni direktor Grupacije Fijat Krajsler automobili Serđo Markione izjavio je, prenose mediji, da će odluka o tome da li će fabrika u Kragujevcu da dobije novi model biti saopštena 1. juna, kada će FCA da objavi plan poslovanja do 2022. godine.
Planom će, sasvim izvesno, biti otklonjene i aktuelne nedoumice oko toga da li će, u slučaju da kragujevačka fabrika dobije proizvodnju novog modela, iz njenih pogona ubuduće da izlaze paralelno „fijat 500L“ i taj novi model ili samo ovaj drugi, što bi značilo da je onaj prvi („500L“) viđen za skorašnje gašenje, što, opet, nije mnogo verovatno, jer je tek lane redizajniran.
Uostalom, upravo je Serđo Markione svojevremeno izjavljivao da bi Fijatova gama „500“, koju čine „fijat 500“, koji se pravi u Poljskoj, kragujevački „fijat 500L“ i „fijat 500X“, koji izlazi iz pogona u fabrici u italijanskom mestu Kasina, mogli da prerastu u novi brend, koji će nastaviti da se razvija i unapređuje i u budućnosti. Tim pre što, prema stručnim procenama, na platformi „fijata 500“, može da se proizvodi čak 40 različitih modela automobila. U stručnoj javnosti se, doduše, podvlači da je Fijat jedna od retkih svetskih kompanija koja i dalje proizvodi MPV modele „B“ segmenta, kakav je „fijat 500L“, ali valja istaći i da terenska verzija redizajniranog kragujevačkog Fiće“ već sada podseća na SUV ili krosover vozilo.
Kako god, domaći i inostrani mediji već uveliko špekulišu sa time koji će to novi model da stigne u Kragujevac. Tako se, s obzirom da Fijat treba uskoro da lansira model koji će naslediti „grande punta“, navodi da bi upravo taj novi automobil mogao da se proizvodi u Kragujevcu. S tim u vezi podseća sa da je Fijat u Brazilu već proizveo naslednika „punta“, koji se u Južnoj Americi prodaje pod imenom „argo“. Fijatu se, smatraju pojedini analitičari, ne isplati da taj automobil iz Brazila transportuju u Evropu, te bi za kupce na Starom kontinentu mogao da ga proizvodi baš u Kragujevcu, gde ima slobodnih kapaciteta, pošto će fabrika u Poljskoj, kako se najavljuje, dobiti i proizvodnju „pande“, a ona u Pomiljanu, kraj Napulja, novi mali SUV („bejbi džip“). Argumentacija sa troškovima transporta nije, međutim, do kraja uverljiva, posebno kad se zna da Fijat upravo u Kragujevcu proizvodi model koji se, preko Italije, transportuje za severnoamerička, odnosno tržišta Amerike i Kanade. Otuda ni razlog za proizvodnju brazilskog „punta“ u Šumadiji ne deluje mnogo ubedljivo.
Italijanski mediji, pak, navode da Fijat planira da u proizvodnju uskoro, pored naslednika „grande punta“, uvede i dva nova SUV-a, jedan manji i jedan veći. Onaj manji je, kao što je već najavljeno, namenjen fabrici u Pomiljanu, a da li će drugi da stigne u Kragujevac, čuće se 1. juna. Nije malo onih koji već sada smatraju da šanse da se u Kragujevcu proizvodi veći SUV (ili džip) nisu najizglednije, te da šumadijskim trudbenicima ostaje da čekaju neki skromniji model ili da nastave da prave i unapređuju „velikog fiću“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.