Neizvesne šanse za novi model u Fijatu

Tragom informacije da će Serđo Markione 1. juna razjasniti budućnost kragujevačke fabrike automobila

Ostavite komentar


  1. Ja stvarno ne znam kakve mi negativne glasine sami sebi podmecemo kao da je FIAT lud da napusti zemlju u kojoj je nedavno toliko ulozio a ima najmanje placenu radnu snagu cak i do 4 puta jevtiniju nego u Italiji i Poljskoj. Zasto smo uvek toliko nesigurni u sami sebe? Ugovor ce se produziti a tadasnja vlada (sigurno ne ova sadasnja) Srbija treba da razmisli sta sve treba menjati da ne bismo bili zaostala drzava koja udovoljava stranim investitorima na sopstveni racun nego da povede agresivnu politiku razvoja zemlje bez obzira na nacionalnost investitora

  2. Proizvodnja vozila u Kragujevcu je na minimum ili ispod isplativosti, sto se verovatno nadoknadjuje malim platama i nekim subvencijama. Prizvodnja nije ugasena verovatno samo zbog obavezujuceg ugovora.
    Treba napomenuti da fabrija u Kragujevcu nije nova, vec modernizovana (obnovljena) stara fabrika, koja nije ni kompaktna ni optimizovana, vec glomazna i sa razbacanim pogonima.
    Model koji moze da se rpizvodi paralelno sa 500L ne zavisi of necijih zelja, vec of celicine nosaca (kolevke) koja nosi vozilo kroz liniju. moguce je proizvoditi paralelno samo vozilo istih ili slicnih gabarita.
    da nesto ne valja sa ovom fabrikom je svima jasno. Osim fijaska sa ovim modelomnezainteresovanost FIAT-a da iskoristi kapacitet je ocigledna. Da li je u pitanju nekvalitetna radna snaga, FIAT-ov eksperiment, neispunjena obecanja of strane Srbije, ucena FIAT-a da dobije jos neke ustupke, preorijentacija na druge fabrike, brendove i modele koje su u medjuvremenu kupili, ne znam, ali jako skripi. Fabrike koje rade sa ovako malim kapacitetom (jedna smena umesto tri ili cetiri) i neprosirivanje do maksimuma of 300 000 vozila godisnje, uvek su vidjene za gasenje ili prodaju nekom ko ima ideju kako to iskoristiti. Ovako, fabrija je mrtav capital koji vremenom propada.

  3. Fiat je dobra fabrika cista moderna radio sam tamo sve pohvale za standarde jedinu zamerku imam na pojedince supervizore i tako dalje treba Kragujevcu Fiat i zelim im uspeha

Ostavite komentar


Ekonomija

Infrastruktura železnice objavila dokumentaciju o rekonstrukciji pruge od Novog Sada do mađarske granice 8

Infrastruktura železnice objavila dokumentaciju o rekonstrukciji pruge od Novog Sada do mađarske granice

Rekonstrukcija pruge od Novog Sada do granice s Mađarskom finansijski je neisplativa investicija, ali je ekonomski opravdana. Bez ovog projekta, do 2050. bi se ovom deonicom prevozilo 1,57 miliona putnika godišnje dok bi rekonstrukcija donela 3,7 puta više putnika – tačnije 5,84 miliona. Takođe, i dnevni broj vozova bi bio gotovo dupliran, sa 26 bez rekonstrukcije na 48 nakon modernizacije.

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Milena Minja Bogavac, dramaturškinja

Svojevremeno čitala sam sve dnevne novine u nadi da ću tako biti najobjektivnije informisana. Od 2013. godine do danas čitam isključivo Danas.