Medijske spekulacije da Zastavini radnici ne znaju da prave „punto“ nisu ništa drugo do najobičnija budalaština. U Zastavi se automobili proizvode većpet i po decenija, a naši radnici su u minulih godinu i po dana, prema Fijatovoj licenci, napravili nekoliko hiljada „punta“, odnosno „zastava 10“. Sve te „desetke“ u međuvremenu su prodate, i nijednu reklamaciju na njihov kvalitet do sada nismo dobili – izjavio je za Danas generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević, demantujući konstatacije objavljene u pojedinim medijima prema kojima, „zbog nestručnosti Zastavinih radnika tek svaki šesti novoproizvedeni automobili može da ide na tržište“.
Radojevićističe da se prijem novih vozila odvija nešto sporije zbog uhodavanja Fijatovog sistema kvaliteta gotovih vozila. „Dinamiku prijema proizvedenih automobila diktiraju Fijatovo stručnjaci i mi s tim nemamo ništa. Izvesno je, međutim, da će posle uhodavanja Fijatovih procedura u svim segmentima proizvodnje i provere kvaliteta vozila, dinamika prijema novoproizvedenih automobila dostići tempo koji je uobičajen u svetskoj automobilskoj industriji. To su realna očekivanja imajući u vidu da se u Fabrici automobila vozila sklapaju na automatizovanoj i robotizovanoj opremi“, tvrdi naš sagovornik.
Spekulacije o, navodno, velikom „škartu“ u proizvodnji „punta“ neprijatno su iznenadile i predstavnike kompanije Fijat automobili Srbija. Italijani, naime, ne kriju da u sklapanju „punta“ u kragujevačkoj fabrici trenutno ima problema, koji su, kako kažu, posledica uhodavanja proizvodnje i primene novih standarda u svim fazama produkcije i provere kvaliteta vozila. No, ti problemi se, tvrde u Fijatu, otklanjaju u hodu, pa ih utoliko više čudi politizacija poslovnog aranžmana sa Zastavom, koja neretko „prerasta neskrivenu opstrukciju pojedinih interesnih grupa i lobija“. Tvrdnje o navodnoj nestručnosti Zastavine radne snage ogorčile su i kragujevačku stručnu javnost koja ukazuje na činjenicu da su Zastavini radnici u minulih pet i po decenija proizveli više od četiri miliona automobila, od kojih je milion izvezeno na trržišta Amerike, Velike Britanije, Nemačke i drugih zemalja.
Neplanirani zastoj
Prema planu kompanije Fijat automobili Srbija, u pogonima Zastavine fabrike tokom aprila trebalo je da bude proizvedeno oko 1.000 „punta“. Izvesno je, međutim, da zbog problema sa uhodavanjem Fijatovih standarda u proizvodnji i proveri kvaliteta vozila, plan neće biti realizovan. To praktično znači da će umesto planiranih 1.000, sa montažnih traka sići oko 800 automobila. Taj zastoj u proizvodnji mogao bi biti nadoknađen veću maju kada bi iz Zastavinih pogona trebalo da izađe oko 3.000 „punta“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.