Predstavnici sindikata Zastavine Fabrike automobila zatražili su juče im se, najkasnije do četvrtka dostavi tekst predugovora o strateškom partnerstvu Zastave i Fijata. U suprotnom organizovaće proteste. Predsednik Sindikata u Fabrici automobila Zoran Mihajlović podseća da bi predugovor sa Fijatom trebalo da bude potpisan do kraja jula i da uprkos tome u Zastavi niko ne zna šta u tom dokumentu piše, tako da je i dalje nepoznanica kakav će biti status radnika, i koliko će njih raditi u budućoj Fijatovoj kompaniji u Kragujevcu.

Predstavnici sindikata Zastavine Fabrike automobila zatražili su juče im se, najkasnije do četvrtka dostavi tekst predugovora o strateškom partnerstvu Zastave i Fijata. U suprotnom organizovaće proteste. Predsednik Sindikata u Fabrici automobila Zoran Mihajlović podseća da bi predugovor sa Fijatom trebalo da bude potpisan do kraja jula i da uprkos tome u Zastavi niko ne zna šta u tom dokumentu piše, tako da je i dalje nepoznanica kakav će biti status radnika, i koliko će njih raditi u budućoj Fijatovoj kompaniji u Kragujevcu.
– Ovih dana trebalo bi da stigne i biznis plan kojim će biti definisan proizvodni program Fijata u Zastavi, a mi još uvek nismo dobili odgovore na mnogobrojna pitanja, posebno na ona koja se odnose na broj i položaj radnika koji će biti angažovani u novoj, zajedničkoj kompaniji Fijata i države Srbije. Otuda tražimo da nam se do četvrtka dostavi tekst predugovora sa Fijatom, ili da nam nadležni u Vladi Srbije ponude konkretne odgovore na pitanja u vezi sa proizvodnim i kadrovskim planovima Fijata u našoj fabrici. Ukoliko naš zahtev ne bude ispunjen, već sledeće nedelje počećemo da se pripremamo za proteste koji će najpre biti organizovani u fabričkom krugu, a zatim i na kragujevačkim ulicama, odnosno pred zgradom Skupštine grada. Treba takođe reći da Sindikat Fabrike automobila neće prihvatiti smanjenje broja zaposlenih u toj fabrici, kao i da ne pristaje na formiranje novog društva, sličnog ZZO, u kojem bi privremeno bili zbrinuti oni radnici koji do početka proizvodnje Fijatovih modela u Zastavi ne bi bili radno angažovani – ističe Mihajlović.
U Sindikatu Fabrike automobila strahuju da bi dolazak Fijata mogao da izazove rast nezaposlenosti u Kragujevcu, ali i u drugim delovima Srbije u kojima Fabrika automobila ima kooperante. Ovo stoga što će proizvodnja aktuelnih Zastavinih modela („jugo“, „stojadin“ i „florida“) uskoro biti ugašena, što bi prema proceni sindikalaca bez posla ostavilo oko 10.000 radnika.
U Vladi Srbije i kragujevačkoj gradskoj upravi razumeju zabrinutost sindikalaca, ali ističu da nema mesta strahovanjima da će dolazak Fijata izazvati rast nezaposlenosti u domaćoj auto-industriji. Naprotiv dolazak Fijata otvara nove razvojne perspektive srpskoj auto-industriji. Gradonačelnik Keragujevca Veroljub Stevanović ističe da je dolazak Fijata „fantastična stvar za Kragujevac i Šumadiju“, jer će se za dve godine u Zastavi proizvoditi čak 300.000 automobila. Nema razloga za bojazan da će dolazak Fijata povećati nezaposlenost. Naprotiv, doći će do smanjenja broja nezaposlenih, jer sa Fijatom u Srbiju dolazi i tridesetak njegovih pratećih firmi. Osim toga, dolazak u Kragujevac najavile su i druge inostrane kompanije, među kojima su Merkator, Plaza, Supernova, Merkur, Tempo … tako da je realno očekivati da broj nezaposlenih u Kragujevcu padne ispod 10.000, procenjuje Stevanović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari