Tviter nalozi u rasponu od Bele kuće do Njujork tajmsa odbijaju da plate 1.000 dolara mesečno kako bi zadržali kvačicu za verifikaciju platforme dok Elon Mask uvodi niz impulsivnih promena politike.
Podsećamo, Tviterov znak za potvrdu služio je kao oblik verifikacije za dokazivanje identiteta naloga uključujući novinske kuće, političare i poznate ličnosti.
Kompanija je predstavila program koji preduzećima i organizacijama naplaćuje osnovnu vrednost od 1.000 dolara mesečno da ostanu verifikovani na platformi — zlatne značke za brendove i kompanije, sive za vlade.
S tim u vezi, nejasno je kako će izgledati platforma pod novim Tviterovim sistemom kvačica, koji neće tako lako razlikovati kredibilne i lažne korisnike.
Bela kuća
„Shvatamo da Tviter Blu ne pruža verifikaciju na nivou osobe kao uslugu“, rekao je direktor za digitalnu strategiju Bele kuće Rob Flaherti zaposlenima, putem e-poruke koju je u petak dobila Sara Fišer iz kompanije Axios.
„U toku su probe za program koji pratimo, ali se nećemo upisati u njega“, stoji u mejlu.
New York Times
„Ne planiramo da plaćamo mesečnu naknadu za status kvačice za naše institucionalne naloge na Tviteru“, rekao je portparol Čarli Štatlander u saopštenju.
„Takođe nećemo nadoknaditi novinarima za Tviter Blu za lične naloge, osim u retkim slučajevima kada bi ovaj status bio od suštinskog značaja za potrebe izveštavanja.
Vašington post
Portparolka Dženifer Li rekla je da Post neće platiti kvačicu „kao institucija ili u ime njihovih novinara“.
„Očigledno je da proverene oznake više ne predstavljaju autoritet i stručnost. Od sada se ništa neće promeniti u pogledu naše upotrebe platforme sa naloga naših brendova.“
POLITICO
„U budućnosti, kvačica… jednostavno će značiti da plaćate beneficije kao što su duži tvitovi i manje oglasa“, napisala je Anita Kumar, viši urednik standarda i etike, osoblju ove firme u četvrtak u internoj belešci podeljenoj sa Axios-om.
„POLITICO neće platiti da se pretplatite na Tviter Blu. Možete se, naravno, upisati o svom trošku.“
Insajder
„Insajder ne planira da plaća uslugu Tvitter Blu kao novinska organizacija ili u ime naših novinara“, rekao je portparol Mario Ruiz u saopštenju.
„Vrednost plave kvačice je bila u tome što je pisalo da je osoba ona za koju su rekli da jeste. Plava kvačica samo kaže da su bili pretplatnik na Tvitter Blu-u. To ne pomaže korisnicima Tvitera ili našim čitaocima.“
BuzzFeed
Portparolka Lizi Grams rekla je za Axios da BuzzFeed neće dodatno plaćati za kvačice.
„Kao kompanija, ne mislimo da je mudra upotreba resursa da se plati da pojedinci zadrže plavu kvačicu koja se ne razlikuje od bilo čije druge — medicinskog stručnjaka amatera, Elona Stana, ili na drugi način — koji je jednostavno spreman da plati naknada za plavi ček“, rekla je glavna urednica Karolina Vaclavik u dopisu osoblju u četvrtak.
Los Angeles Times
Glavni urednik Sara Jasin napisala je u dopisu osoblju redakcije prošlog četvrtka da Tajms neće plaćati pretplate na Tviter Blu ili verifikaciju sopstvenih naloga organizacije, prema kopiji koja je podeljena sa Akios-om.
„Još uvek je nejasno da li postoji stvarna vrednost u tome, osim što smo svi mi identifikovani kao zaposleni u L.A. Timesu“, rekao je Jasin. Verifikacija „više ne uspostavlja autoritet ili kredibilitet…Tviter ostaje važan alat za prikupljanje vesti, on nije tako pouzdan kao što je nekada bio.“
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.