Nijedna kompanija veličine Er Srbije avione ne kupuje

Tragom najave Siniše Malog da bi država mogla da "kupi neki avion" srpsko-arapskom avio-prevozniku

Ostavite komentar


  1. Air Serbia u proseku ima avione stare preko 20 godina a posto su trenutno pred gasenjem ili vec ugasene mnoge avio kompanije sa znatno mladjom flotom i posto je trziste prezasiceno avionima eto prilike da se podmladi flota ako uopste nameravaju da obdrze tu avikompaniju. Pitanje je da li je Srbiji neophodan nacionalni avioprevoznik ili ne, prepustiti trziste drugim nacionalnim avikompanijama i low costerima.

    1. Lufthanzu dobija 40milijardi pomoći, Voren Bafet prodao 5 avio komp a pritom izgubio 50 milijardi $ da li mi znamo gde smo. Pitanje je da li će i biti avio prevoza da ne bude posle da vadimo sedišta da bi leteli

      1. Voren Bufet nije prodao avio kompanije već akcije avio kompanija koje je imao.

  2. Kompanija koja iznajmljuje avione a stranac ( arapi ) upravljaju njom je mrtva kompanija koja za dan nestane (kao German wings) Arapi se povuku za dan, ostave dugove za najam aviona, kompanija nema svoje da nastavi i kraj. Država navodno ima upravu, laž, Etihad drži konce, Etihad uzima pare i kajmak, bira rukovodstvo, ljude a država laže da je to nacionalna kompanija. Država samo daje subvencije i hvali se tuđim.

    1. JAT-ovac- nisi baš dobro obavešten. Germanvins postoji još uvek, jedno vreme se nije previše „gicao“ posle namernog rušenja aviona koji je prouzrokovao nervno bolestan kopilot u francuskim planinama pa je deo flote leteo pod imenom Evrovings. Danas pod starim imenom leti još, kao ćerka Lufthanze, na nekim destinacijama.

  3. Ceo svet u minusu, naš BDP će biti u plusu, avio kompanije prizemljile flote u najvećoj krizi tog sektora. Mali razmišlja o kupovini aviona…poput dece u društvenoj igri „monopol“….plašim se da se od poteza ove „dece“ nikada nećemo oporaviti, i da ćemo izgubiti državnost, odnosno suverenitet bez da ikada vidimo stranog vojnika.

  4. Što bi strancima mi plaćali avione.Ovo nije nacionalni prevoznik jer je većinski vlasnik iz Emirata,aeridro Francuza.Jel Fiat nacionalni proizvođač automobila u Srbiji ?Nijevvam valjao JAT e sad uživajte i proglasite bankrot .Dolaziće avioni drugih kompanija na areidrom.

  5. Obećali su Jadranki Jovanović, posle nadahnutog nastupa u parlamentu, da će i njeno ime da surduknu na jedan od avijona.

  6. Ova kriza je jedva dočekana kod srpskih vlastodržaca da ponovo pod šapu stave nacionalnog avio prevoznika, koji je bunar bez dna za partijsko zapošljavanje, mutne finansijske muljaže i pražnjenje državnog budžeta.

  7. A sto da nekupe?
    Bolje da kupe neki avion,inace pare ima da odu na drugu stranu da ne kazem u tudji dzep. U ovoj drzavi pare lako nestaju zato kupite avion.

  8. Ma šta me bre interesuje da li male kompanije kao Er Srbija kupuju ili iznajmljuju za debele pare avione i pilote kod 49-prozentnog, po naredbi Vučića i Dinkića, suvlasnika naše Er Srbije arapskog Etihada po daleko višim cenama od uobičajenih na tržištu. Mene interesuje kada će ova korumpirana i nesposobna vlada da prestane da i MOJIM novcem od plaćenih doprinosa i poreza, pomaže Arape i od početka marodnu Er Srbiju? Zahvaljujući DANASU znamo da je Republika Srbija, očigledno voždova privatna država, niz godina unazad pokrivala gubitke Er Srbije pod raznim izgovorima -a nikada nije objavljeno da li to čini i Etihad u iznosu od 49%? Manje nas je koštao naš nekadašnji JAT -ali i da je više koštao, pa šta- preko njega nismo pomagali nove Vučićeve „arapske prijatelje“ iz Etihada! Zato poruka vladi: ako ste nesposobni da sredite situaciju u kompaniji i dovedete je bar na „pozitivnu nulu“ – umesto otvaranja nerentabilnih linija za Njujort, Lavov,Veneciju, Larnaku i ko zna još gde još, ugasite Er Srbiju što pre! Čak i mađarski Viz er leti duplo jeftinije od Er Srbije pa nam je 2018 i 2019.g. „oteo“ godišnje i više od po pola miliona putnika! Ta kompanija je osnovana tek 2003.g. i još 2015.g. imala je 111 aviona uz oko 270 NARUČENIH. 2019.g. imala je 34,6 miliona putnika -znači 16,7% više u odnosu na 2018.g. Neto dobit, posle odbitaka SVIH troškova, poreza idr. iznosila je 2019.g. i pored ekstremno niskih cena avio karata, oko 300 miliona evra sa samo oko 3000 zaposlenih! Er Srbija je godinama na jaslama poreskih obveznika Srbije! Ali-ne ide i pljačka i zarada kompanije. Wizz air, centrala je u Budimpešti, je privatna firma u kojoj se zna i ko kosi i ko vodu nosi što, kako proizilazi iz zajednice sa Etihadom, u Er Srbiji nije slučaj- niti će uskoro biti! Sve dok neka nova, zaista narodna vlada, bude objavila SVE tajne ugovore -pa i taj sa Etihadom, kako bi mogli da se ponište a srpski učesnici u manipulacijama pohapse.

  9. Ne sumnjam da AV, Mihajlovićki i ostatku ekipe nije dobro kada čuju ime čoveka kome su poverili razvoj niškog aerodroma, pa ga oterali kada im je pokazao kako se radi. Nije prof.dr. poput Mihajlovićke, niti dr. poput ministra Malog, spram njih on je običan, mali niški matrapaz koji bi mogao da im drži predavanja o organizaciji posla.
    Da bi deca prestala da beže odavde potreban je transparentan rad, kažnjivost svih koji muljaju na javnim nabavkama, potrebni su nam ljudi koji znaju da rade, nikako ne ljudi tipa Mihajlovićka, Mali, ali i Dulić, Tadić i sl.

  10. Najverovatnije je da ce vrlo brzo Er Srbija ostati bez tri jedina aviona u vlasnistvu. Dva B737 u saobracaju i jedan B737 u hangaru koji je cekao motore. Spremani su za carter saobracaj ove godine, ali kako ga nece biti, nema ni opravdanja da ostanu u floti.
    Ali da vi, gospodo, pozivate blogera, neostvarenog novinara i pilota u pokusaju, pored svih strucnjaka, da nesto strucno komentarise – pa svaka vam cast!
    Sa kolegama sam se idvaljivao od smeha, kada je bloger na N1 “objasnjavao” koja je funkcija trimera u avionu (pozvan je zbog MAXovog MCAS).

  11. da bi se kompanija uopste registrovala tj dobila AOC dokument mora da ima u vlasnistvu bar 1 avion odredjenog tipa. Dok god B737 i valjda ATR postoje u floti AOC ce im biti validan i mogu da iznajmljuju sta god im padne na pamet. Kad ih sve povuku i izbrisu iz registra ne sumnjam da ce Srbija ubaciti Lex Specialis da im se i dalje prizna registar iako nece biti ni jednog aviona u funkciji i vlasnistvu.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Nataša Miljković, TV novinarka

Danas čitam od samog početka. Pomagao mi je u emisijama koje sam radila, ali i u životu u Srbiji mi je pomagao.