Za 74 miliona evra, koliko je rebalansom budžeta Aleksandar Šapić više dao privatnim prevoznicima, Beograd je mogao da kupi 250 novih autobusa, ističe Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu.
Kako je objavio N1, gradonačelnik Aleksandar Šapić je danas na sednici Skupštine, podseća Jovanović, ispričao svoju priču, izvređao je opozicione odbornike i napustio sednicu u nekom momentu, što su građani mogli da vide samo na Jutjubu.
„Nažalost, gradski parlament više nije mesto gde se ozbiljno raspravlja i odlučuje, sve je unapred poznato, a, uglavnom, gradonačelnik ispriča nešto što nema veze sa istinom. Odbornici nekad reaguju, nekad ne, ali, definitivno, glavni problem jeste ovaj rebalans budžeta„, naveo je on.
Rebalans je, prema njegovom mišljenju, još jedan dokaz da će Beograd ponovo izgubiti godinu dana.
„Nema kapitalnih investicija. Stanična zgrada nove autobuske stanice će se raditi tek 2026. godine, nema ništa od mosta na Adi Huji koji je jako bitan, čak nije ni izabran izvođač za spajanje Košutnjaka sa Ada Mostom (što je gradonačelnik obećao da će biti poznato već u avgustu). Takođe, nema ništa od velike investicije – probijanja tunela ispod Topčerevskog brda koji bi spojio Ada Most sa centrom grada i Autokomandom. To su neki kapitalni projekti jako bitni za Beograđane, od njih nema ništa“, navodi Jovanović.
Prihodi budžeta su 177 milijardi dinara, od toga 146,3 su tekući rashodi.
„Malo prostora je ostalo za kapitalne investicije i za rešavanje suštinskih problema u gradu, kao što su saobraćaj, javni prevoz, zagađenje, infrastruktura, ekonomija grada, luka. Gradonačelnik je danas sve vreme obmanjivao odbornike i građane, tvrdeći da zapravo rebalans ništa novo nije doneo, da je čak samo pooštrio kriterijume prema prevoznicima u javnom prevozu, a da im nije povećao davanja iz budžeta. To je notorna laž“, navodi on.
Jovanović objašnjava da su u osnovnom budžetu, koji je usvojen 1. jula ove godine, davanja za prevoznike bila 31,15 milijardi dinara.
„Po danas usvojenom rebalansu ona iznose gotovo 40 milijardi dinara samo u ovoj godini, što znači nekih 74 miliona evra više. I to je glavni razlog za rebalans, to što se ono malo sredstava što je ostalo u budžetu za ozbiljne investicije uglavnom daje za prevoznike u javnom prevozu, pre svega za privatne prevoznike„, ističe on.
Jovanović kaže da su njegove kolege i on prvi isticali da „gradonačelnik pravi jako loš dil sa privatnim prevoznicima“.
„Gradonačelnik kaže da je to novi konzorcijum Bg bus prevoz, međutim to su sve stari prevoznici. Ozloglašeni Bambus, čiji je točak otpao, ubio ženu. To su prevoznici otac i sin Lovrići, CLC prevoznik, koji je glavni u novom konzorcijumu, a koji je i do sad žario i palio među privatnicima, koje izveštaj BIRN-a, ali i drugi povezuju sa notornim biznismenom Zvonkom Veselinovićem. Inače, menicu za ovaj glavni privatni konzorcijum je dala ozloglašena, mogu da kažem, Alta banka, čiji je vlasnik gospodin Macura, inače, kupio IMT“, dodao je on.
U pitanju je, kaže, jedna vrlo sumljiva grupacija ljudi, koja polako preuzima Beograd, a finansira se iz gradskog budžeta.
„Priča gospodina Šapića je stogg bacanje prašine u oči, jer 74 miliona evra je ovim rebalansom više dao prevoznicima. Inače, za te pare je grad Beograd mogao da kupi 250 novih supermodernih autobusa. E, to je posledica katastrofalne politike javnog prevoza Aleksandra Šapića i to je nešto na što moramo obratiti pažnju i prosto mu ne možemo više verovati šta god da kaže“, istakao je Jovanović.
Dodao je da se ovim rebalanskom „nula dinara“ odvaja za biciklističke staze, za rekonstrukciju Brankovog mosta, za opremanje lokacije za vrtiće, proširenje tramvajske i trolejbuse mreže.
„Da ne bude sve crno, mogu da pohvalim da je odvojeno više sredstava za regionalni vodovod Makiš- Mladenovac“, zaključio je on, dodavši da je N1 radio reportažu o tome.
Jovanović se osvrnuo na, kako kaže, stalna vređanja Aleksandra Šapića i njega, i njegovih kolega i poručio mu da nastavi da ga vređa, ali da ne koristi svoju funkciju i javni mikrofon da vređa opoziciju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.