Master ervejs, ćerka firma crnogorskog avioprevoznika Montenegro erlajnsa, koja je najavljivana kao druga srpska avio kompanija, nije počeo da leti ni pet i po godina od formalnog osnivanja. O poslovnoj sudbini srpske „ćerke firme“ registrovane u Nišu još 2005. godine, nema konkretnih informacija ni iz Montenegro erlajnsa, a takve podatke nemaju ni nadležni gradski zvaničnici.
– Pre godinu dana razgovarali smo sa predstavnicima Montenegro erlajnsa o mogućnosti aktiviranja Master ervejsa. Ne samo Niš, već i ovaj region Srbije, imaju ozbiljan interes da u Nišu postoji avio kompanija, koja će direktno leteti sa aerodroma Konstantin Veliki. I predstavnici Montenegro erlajnsa tada su iskazali i potvrdili volju da tako bude. Nemamo informaciju da su od toga odustali, ali je činjenica da se ni posle godinu dana ništa nije desilo. Verovatno postoji neki razlog, ali mi ga ne znamo. Grad nema nadležnost u ovom poslu i sve odluke su na Montenegro erlajnsu i Master ervejsu – kaže za Danas Boban Mihajlović, gradski većnik resorno zadužen za saobraćaj.
Mihajlović još kaže da je Montenegro erlajns prošle godine pokrenuo proceduru za dobijanje saglasnosti srpskog Direktorata za civilno vazduhoplovstvo za letove svoje niške „ćerke firme“, ali da je ona, prema dostupnim informacijama, „zastala zbog proceduralnih razloga“. Aerodrom Konstantin Veliki je iz Direktorata dobio uveravanja da „u vezi sa takvom saglasnošću neće biti nikakvih problema“. Iz crnogorske avio kompanije je najavljeno da će ona na Master ervejs pravno preneti svoja dva aviona. Od tada se najave „nisu makle od početka“, kaže.
– Ne verujemo da je razlog u srpskom Direktoratu, koji, prema nekim ocenama, koči ovakve procese zbog interesa nacionalnog avio prevoznika Jat ervejza. Srbija je usvojila Sporazum o otvorenom nebu, a Jat ima svoj udeo na tržištu koji avio kompanija sa sedištem u Nišu ne bi ugrozila ni na koji način. Uostalom, Direktorat je bez ikakvih problema dao saglasnost za letove sa niškog aerodroma Montenegro erlajnsu i italijanskom Vind džetu, a u toku je slična procedura za još dve kompanije, koje su ozbiljno zainteresovane za letove iz Niša, tako da očekujemo da oni krenu već od juna – kaže on, dodajući da je Niš i dalje veoma zainteresovan da Master ervejs oživi. Za sada, Master ervejs ne funkcioniše i nema zaposlene, a da li će se to promeniti na bolje sasvim je neizvesno. Montenegro erlajns je ovih dana saopštio da je proteklu poslovnu godinu završio sa gubitkom od šest miliona evra, a direktor Zoran Đurišić najavio je da će u naredne tri godine biti otpušteno 150 radnika.
Bez živog saobraćaja
Sa niškog aerodroma redovno lete samo avioni Montenegro erlajnsa do Podgorice, odakle putnici iz Niša, nakon presedanja, mogu leteti do Beča, Frankfurta, Ciriha, Rima, Pariza, Londona i Moskve. Grad subvencioniše ove letove, kao što je činio i sa redovnim letovima Vind Džeta do italijanskog Forlija, koji ih je obustavio prošlog oktobra, pre isteka ugovora, uz saglasnost grada. Jat ervejz ne leti iz Niša od oktobra 2009, mada je i ranije to činio u maloj meri, uglavnom samo do Ciriha.
U Direktoratu odustali od ove priče
Master erlajns najverovatnije neće leteti sa niškog aerodroma jer se od te priče odustalo, potvrđeno je Danasu u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo Srbije. „Trenutno se u Direktoratu ne obrađuje taj zahtev i možemo reći da se od te priče odustalo“, kaže portparolka Direktorata Katarina Andrić Milosavljević. Lj. B.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.