Centar za zaštitu potrošača zatražio je od Vlade Srbije da umanji poreze, akcize i druge doprinose kako bi kompenzovala opravdane zahteve za povećanje cena svih usluga od opšteg ekonomskog interesa i na taj način zaštitila standard građana.
“Najavljena enormna povećanja cena u oblasti usluga od opšteg ekonomskog interesa predstavljaju način za pokrivanje gubitaka do kojih je došlo i zbog nestručnog rukovođenja ovim preduzećima”, upozorio je Jovan Jovanović, predsednik Udruženje za zaštitu potrošača, sa sedištem u Nišu.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, usluge opšteg ekonomskog intresa su one iz oblasti energetike, snabdevanja vodom za piće, prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, prevoza putnika u domaćem javnom linijskom prevozu, kao i elektronske komunikacione usluge, poštanske usluge, te upravljanje komunalnim otpadom, grobljima i javnim parkiralištima, kao i obavljanje dimničarskih usluga i slično.
“Iako je Vlada Republike Srbije preduzela određene mere zaštite potrošača – ograničenje cene hleba i naftinih derivate – najavljena enormna povećanja cena energije, odnosno struje, gasa, naftinih derivata, kao i drugih usluga od opšteg ekonomskog interesa, kao što su usluge JKP, prevoza, telekomunikacija i drugog, mogu dovesti do toga da potrošači neće imati čime da kupe ni hleb “sava”, koji je pod kontrom države, zbog čega tražimo da se prilikom odobravnja novih cena, vodi računa i o standardu građana Srbije”, precizorao je Jovanović.
On je podsetio da su preduzeća koja pružaju usluge od opšteg ekonomskog interesa, u skladu sa članom 82. Zakona o zaštiti potrošača, formirala Savetodavna tela i Komisije za rešavanje reklamacija potrošača, u kojima se nalaze i predstavnici evidentiranih udruženja za zaštitu potrošača.
Jovanović je zatražio od rukovodstava preduzeća koja pružaju usluge u oblasti opšteg ekonomskog interesa da prilikom donošenja odluke o novim cenama dostave tim svojim Savetodavnim telima detaljno obrazloženje za neophodno povećanje cene usluge.
“Na članovima tih tela je da traže dosledno sprovođenje Zakona u cilju zaštite potrošača, jer se samo na taj način može sprečiti neopravdano povećanje cena usluga, a samo stvarni ekonomski razlozi se mogu opravdati, a ne i dužina vremena od zadnjeg povećanja cena usluga, što je inače uobičajeni razlog”, rekao je Jovanović.
On je dodao da članovi tih tela po Zakonu imaju pravo i da izdvoje svoje mišljenje, ukoliko se ne slažu sa uvođenjem predloženih cena, te da traže da njihova izdvojena mišljenja budu sastavni deo zapisnika sa sednice Savetodavnog tela i da ih javno objave u medijima.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.