Narodna poslanica Jelena Milošević pozvala je gradonačelnicu Niša Draganu Sotirovski da podnese ostavku nakon javne nabavke kancelarijskog materijala, čija je cena i do deset puta veća nego u knjižarama, a koju je označila kao „epsku pljačku na spajalicama koja će ući u anale korupcije“.
“Pozivamo gospođu Sotirovski da momentalno podnese ostavku, jer su afere hronična bolest njene vlasti, a gradske vlasti da momentalno raskinu ugovor o ovoj sramnoj nabavci. Pozivamo tužilaštvo da pokrene postupak protiv odgovornih koji pate od nedostatka skrupula. Nišlije zaslužuju najmanje da ih ne pljačkaju na spajalicama”, kazala je Milošević, koja je i predsednica niškog odbora Stranke slobode i pravde i članica Predsedništva te stranke.
Ona je podsetila da je Gradska urava Niša ove godine odlučila da “galantno plati” čak 40 miliona dinara za nabavku kancelarijskog materijala- papira, selotejpa, spajalica ili baterija, i preplati ga za tri do čak deset puta u odnosu na maloprodajne cene u knjižarama.
Danas je prethodno objavio inmformaciju o ovoj paprenoj javnoj nabavci, pozivajući se na dokumentaciju u koju je imao uvid.
Iz budžeta grada Niša će se, recimo, kutija papira tabulira formata A3 plaćati 9288 dinara, umesto tri puta manje (2820), koliko košta u niškim knjižarama, alkalne baterije od 1,5 volti standardne veličine ili one tanje za daljinske upravljače- 369, 60 dinara, umesto najviše 120, a veliki selotejp- 264 dinara umesto 85.
Građani će za jednu običnu hemijsku olovku sa minicom i “zakačkom za džep” plaćati čak 372, umesto 35 do 40 dinara.
Prema portalu javnih nabavki, isporučioci ovog “ekskluzivnog” kancelarijskog materijala su beogradske firme AIO PRO i Nemetschek, nakon što je prethodno okočana saradnja sa niškim Grafolistom, Brokerom i Atlanticom.
Javna nabavka je raspisana 6. aprila ove godine, a ugovori sa beogradskim firmama zaključeni su 2. juna, na 24 meseca.
U jednoj od dva nova ugovarača sa Gradom za nabavku kancelarijskog materijala, firmi AIO PRO, ne negiraju informacije o cenama, ali kažu da su ih diktrirale nepovoljne okolnosti u vreme javne nabavke, te rizici u vezi sa cenama u sledeće dve godine, na koliko je ugovor zaključen.
“Javna nabavka je objavljena u momentu kada su cene papira i ostalog materijala višestruko skakale na dnevnom nivou i naša ponuda za nabavku je bila podneta shodno rizicima koje je nosila u tom momentu, s obzirom da treba da se isporučuju i nose male količine proizvoda na dnevnom nivou u naredne dve godine. Mi smo svakako u komunikaciji sa naručiocem i rešavamo promenu cena ili raskid ugovora kako bi se ovaj problem prevazišao”, kažu u toj firmi za Danas.
U kabinetu gradonačelnice Sotirovski nisu odgovorili na naša pitanja u vezi sa ovom nabavkom.
Javnost je, tako, ostala uskraćena za odgovore na pitanja da li su u ovoj javnoj nabavci dve izabrane beogradske firme imale najpovoljnije ponude, koliko je bilo ponuđača i koliki su iznosi njihovih ponuđenih cena.
Kabinet je uskratio i odgovor na pitanje zašto Grad kancelarijskim materijalom ne snabdevaju tri niške firme koje su to činile godinama ranije.
Ni u Gradskoj upravi za imovinu i održivi razvoj nisu konkretno odgovorili na ovakva pitanja, već su nam prosedili uopšteni odgovor da su isporučioci izabrani u centralizovanoj javnoj nabavci, u skladu sa zakonskim i gradskim propisima, a da se svi detalji mogu videti na portalu javnih nabavki.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.