Nacionalni avio- prevoznik Er Srbija, umesto na predviđenih dvanaest “linija od javnog interesa” koje subvencionišu građani Srbije, sa niškog aerodrome “Konstantin Veliki” lete samo do dve destinacije, Tivta i Hana, upozorila je danas Nacionalna koalicija za decentralizaciju.
– Pitamo nadležne iz Vlade i ovu avio-kompaniju gde su im linije za koje građani plaćaju subvencije? Zašto Er Srbija ne ispunjava ugovor o subvencionisanim letovima? Koliko građane košta neletenje Er Srbije iz Niša? – navodi se u saopštenju NKD.
NKD podseća da su lou-kosteri koji lete iz Niša danas normalizovali avio-saobraćaj koji je prekinut pandemijom korona virusa, a da Er Srbija to nije učinila. U saopštenju NKD se ocenjuje da je “operacija” poklanjanja niškog aerodroma Republici, u avgustu 2018. godine, i centralizacije te vrste, “izvedena ne samo bez političke, već i bez ekonomske logike i osećaja”.
– Zato pozivamo sve donosioce odluka da ne zaborave šta su dužni Nišlijama – razvoj aerodroma i jeftine letove – podseća se na obećanja predstavnika republičke vlasti prilikom besplatnog ustupanja aerodroma “Konstantin Veliki” državi od strane Grada Niša.
Er Srbija je, inače, u aprilu 2019. godine pobedila na međunarodnom tenderu za izbor avio-prevoznika za 12 linija od javnog interesa na niškom aerodromu.
Letovi Er Srbije biće subvencionisani u periodu od 1. jula 2019. do 30. juna 2023. godine, a za tu namenu iz republičkog budžeta planirano je 1,8 milijardi dinara za tri godine, odnosno 600 miliona godišnje. Uslov za davanje državnih subvencija je da linije budu nekomercijalne.
Linije od javnog interesa
Država Srbija subvencioniše Er Srbiju na “linijama od javnog interesa”: Niš-Nirnberg-Niš, Niš-Frankfurt/Han-Niš, Niš-Rim-Niš, Niš-Hanover-Niš, Niš-LJubljana-Niš, Niš-Salcburg-Niš, Niš-Bolonja-Niš, Niš-Budimpešta-Niš, Niš-Geteborg-Niš, Niš-Fridrishafen-Niš, Niš-Karlsrue-Niš i Niš-Tivat-Niš.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.