Britanski analitičar automobilske industrije Endru Rajt ocenio je juče da je ulaganje u Srbiji prilika za italijanski Fijat da nadoknadi propuštenu šansu za proizvodnju na jefitinijim lokacijama. Rajt je za Bi-Bi-Si izjavio da je Fijatu, čiji je najveći deo proizvodnje u Italiji, a najpoznatiji je kao proizvođač jeftinih autombila, neophodna nova fabrika na lokaciji gde pokretanje proizvodnje ne zahteva velika ulaganja.

On je ocenio da je moguće da Fijat ulaganjem u Srbiju pokušava da nadoknadi ono što je propustio ili propušta u Rusiji. „Fijat je pokušavao da sklopi veliki ugovor sa VAZ-om, najvećim ruskim proizvođačem automobila, s kojim je u prošlosti imao dobru saradnju. Nije uspeo u tome pošto je izgubio u trci sa Renoom koji će od sada praviti različite modele za VAZ. Zato je ulaganje u Kragujevcu dobra prilika da Fijat nadoknadi propušteno u proizvodnji na jeftinijim evropskim lokacijama“, naglasio je Rajt i ocenio da će Fijat u Kragujevcu praviti auto koji će zameniti sadašnji „fijat 600“, čija će proizvodnja, u Fijatovoj fabrici u Poljskoj, prestati za nekoliko meseci.

Fijat će u Kragujevcu, kako je ocenio, proizvoditi vozilo koje je zasnovano na „pandi“ ili „fijatu 500“, s motorom od dva cilindra i relativno slabom performansom i opremom, pa prema tome i relativno niskom cenom. Taj automobil će biti namenjen pre svega tržištima srednje i zapadne Evrope. Bi-Bi-Sijev sagovornik tvrdi da je Fijat u boljoj situaciji nego pre nekoliko godina, kada se o toj kompaniji govorilo kao o „bolesniku evropske automobilske industrije“, i to uglavnom zbog bolje uprave koja je popravila prodaju malih automobila. „Slabost Fijata je to što nikako ne uspeva da se na profitabilan način probije na tržište srednjih i luksuznih automobila“, ocenio je Rajt, dodajući da je ukupna automobilska industrija pri tom u nevoljama zbog opšteg ekonomskog zastoja na Zapadu, što smanjuje i prodaju novih vozila. „Očekujemo da će u zapadnoj Evropi i nekim zemljama centralne Evrope doći do relativno velikog pada prodaje vozila do kraja godine. Međutim, mislim da će prodaja u Rusiji, u kojoj raste potražnja za uvoznim vozilima, pa i manjim, nadoknaditi pad prodaje na Zapadu“, ističe Endru Rajt.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari