Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić i generalni direktor kompanije Fijat automobili Srbija Antonio Čezare Ferara potpisali su juče na beogradskom Sajmu automobila protokol kojim se, između ostalog, omogućava građanima da model 500L nacionale, kupuju pod povoljnijim uslovima.

Pre potpisivanja protokola Dinkić i Ferara su predstavili model 500L sa oznakom „nacionale“ koji će se prodavati u Srbiji. Dinkić je potom objasnio da će Vlada Srbije od danas iz budžeta izdvajati 3.000 evra po automobilu koji će za domaće kupce sada koštati 10.900 evra. On je dodao da je vlada odobrila kontingent od 5.000 vozila koja će domaći kupci moći da dobiju pod povoljnim uslovima. Fijat će, uz to, obezbediti kredite sa rokom otplate od pet godina i kamatom od tri odsto na godišnjem nivou. Protokolom je predviđeno i da Fijat ove godine zaposli još 600 a naredne 800 radnika, tako da će u FAS-u, koji je po prvobitnom ugovoru trebalo da uposli ukupno 2.432 radnika, do kraja 2014. imati blizu 4.000 zaposlenih.

Kako je naglasio Ferara, Fijat je najveći investitor u Srbiji sa dugoročnim planovima, jer je u izgradnju i opremanje fabrike u Kragujevcu uložio 1,2 milijarde evra. On je dodao da je ove godine proizvedeno i izvezeno 43.000 automobila „fijat 500L“, dok je za narednu planirano 110.000 vozila ili čak do 150.000 ukoliko se otvori mogućnost prodaje na ruskom tržištu.

Svega nekoliko sati po objavljivanju sadržaja potpisanog protokola, Asocijacija uvoznika vozila održala je hitno sazvanu vanrednu konferenciju za novinare na kojoj su ocenili da subvencije koje država daje Fijat automobilima Srbija diskriminiše sve ostale prodavce automobila u zemlji. Predsednik te asocijacije Miloš Petrović kazao je da su favorizovanjem samo jednog brenda ostali prodavci automobila u Srbiji preko noći postali nekonkurentni. „Mi u Asocijaciji smo jako razočarani ovom nefer utakmicom. Nama Fijat nije trn u oku. On je dobrodošao, ali tražimo jednake uslove za sve“, naglasio je Petrović. Prema njegovim rečima, to udruženje koje okuplja 35 uvoznika vozila i delova će već u ponedeljak odlučiti da li će se zbog takve odluke povući sa Sajma automobila. Petrović je dodao da bi ova odluka o subvencijama Fijatu mogla da

prođe da su prihvaćeni raniji zahtevi Asocijacije i ponovo uveden sistem staro za novo, odložila ekološka taksa, kao i da se umesto važećeg standarda evro3 uveo standard evro4. On je kazao da će odluka o subvencijama „samo odbiti investitore, jer pokazuje da se u Srbiji ne vodi ozbiljna tržišna utakmica“.

Iz Ministarstva finansija i privrede spremno su odgovorili na ovu prozivku, porukom da na iste podsticaje mogu da računaju „svi koji investiraju, izgrade fabrike i zaposle naše građane“.

– Pozivamo uvoznike automobila da, umesto što protestuju, lobiraju i pozovu proizvođače automobila koje zastupaju, da investiraju u Srbiji i otvore nova radna mesta za naše građane, a država će im u tome pomoći. Protokolom koji je potpisan sa Fijatom, predviđeno je zapošljavanje još 1.400 radnika u kompaniji FAS, kao i nova Fijatova investicija od najmanje 10 miliona evra, a zauzvrat je omogućena olakšica za kupovinu Fijata 500 L Nacionale – navodi se u saopštenju Ministarstva.

Otvoren 51 Međunarodni salon automobila i sajam motocikala

Ministar trgovine Rasim Ljajić juče je otvorio 51. međunarodni salon automobila i 7. međunarodni sajam motocikala, na kojima se predstavlja više od 450 izlagača iz zemlje i inostranstva.

– Pravi podvig je organizovati sajam automobila u nepovoljnim uslovima u kojima je zbog globalne ekonomske krize ugrožena i auto industrija. U Evropi u je prošloj godini registrovano osam odsto manje novih automobila dok je u Srbiji 2012. registrovano 22.000 novih automobila – istakao je Ljajić i dodao da je prosečna starost automobila u Srbiji 13,8 godina. On je dodao da podaci iz prva dva meseca ove godine potvrđuju da se nastavlja pad prodaje automobila jer se mesečno proda od 1.100 do 1.200 automobila, što je četiri do pet puta manje od prosečne prodaje u 2008. godini.

Salon automobila i sajam motocikala trajaće do 31. marta.

G. V.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari