Novi nasip na Koridoru 10 srušen zbog loše podloge 1Foto: MGSI

Nasip preko koga prolazi novi autoput Niš-Dimitrovgrad između Niša i Proseka, morao je potpuno da bude srušen, zbog loše podloge, a trošak, kako sada stoje stvari, ide na račun Koridora Srbije.

U Koridorima Srbije za N1 kažu da se nosivost tla promenila, dok stručnjaci tvrde da je tako nešto nemoguće.

„Puno grešaka je bilo, i u nedovoljnim istražnim radovima, puno grešaka je bilo i u projektima“, rekla je ministarka Zorana Mihajlović.

Ali, ko će biti odgovoran zbog toga što je tek izgrađeni nasip za 160 metara novog autoputa između Niške Banje i Proseka, morao da bude srušen, pa ponovo građen – ne odgovara niko, iako je N1 ovo pitanje postavila pre nekoliko meseci.

„Situacija je malo složena, ali ja ću probati da vam je opišem“, kaže Aleksandar Senić, direktor za izgradnju JP Koridori Srbije.

I opisao je – 2008. godine, kada je, kako tvrdi, ispitivano tlo zbog gradnje nasipa, ništa nije ukazivalo da će se poslednja dva metra na površini pretvoriti, kako je opisao, u mulj.

„Ponovo smo izvršili geotehnička istraživanja, i sada u toku ovog proleća, i zaključeno je da su poplave i visok nivo podzemnih voda u toku 2014. godine, doprineli tome da se smanje kohezione sile u podtlu“, kaže Senić.

Koje je počelo da sleže, a sa njime i nasip koji je već bio i asfaltiran. Koridorima Srbije upućen je zahtev da N1 dostave rezultate geomehaničkog istraživanja tla ispod nasipa u Proseku, za koje Senić tvrdi da je obavljeno 2008. godine. Odgovora još nema.

Takođe se ne zna ko će platiti ponovnu izgradnju nasipa.

Zamenu podtla, priznaje, …

„…će morati da plate Koridori Srbije, determinacija od strane inženjera je već izdata. Za ostatak… Mi smo sada u razjašnjavanju odgovornosti, odlučivaće nadležni organ“, kaže Senić.

Stručnjaci smatraju da je jasno ko će platiti sve, jer je na lošem podtlu urađen nasip. Bilo bi dobro, kaže inženjer Danijel Dašić, videti pripremnu analizu tla. Tvrdi da u današnjim uslovima – nije moguće da tlo 2008. godine bude nosivo, a nekoliko godina kasnije ne.

„Koliko sam ja učio u školi, poslednja takva promena geomehanike tla desila se još dok su vladali dinosaurusi“, kaže Dašić.

Potrebne su, kaže, velike prirodne katastrofe ili poplave.

„Mi smo zadnju takvu imali 1948. godine u Nišu. Međutim, od tada do danas je bio veliki broj raznoraznih ispitivanja. I, ako nije jasno gospodinu Seniću, može da ode do laboratorije za mehaniku tla na niškom Građevinskom fakultetu. Ja sam siguran da oni imaju vrlo uredne podatke o tome“, kaže Dašić.

A detalje o svim propustima i problemima tokom izgradnje oba kraka Koridora 10 na jugu zemlje, ministarka je ponovo obećala da će istražiti i saopšiti nakon što čitav posao bude okončan. Kako tvrdi, na jesen.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari