Vozovi u Srbiji počeli su 16. decembra da saobraćaju po novom redu vožnje, koji je dan nakon objavljivanja već imao jednu korekciju zbog negodovanja građana, a nezadovoljstvo javnosti i na ostale promene se nastavilo.
Čim je novi red vožnje objavljen, 15. decembra, odmah je izazvao negodovanje javnosti s obzirom na to da je planirano smanjivanje polazaka brzog voza, poznatijeg kao „Soko“, od Beograda do Novog Sada i obratno.
Po tom redu vožnje bilo je u planu da „Soko“ saobraća na svaka dva sata, dok je ranije išao na sat vremena.
„Srbijavoz“ je 17. decembra objavio korekciju reda vožnje kojom je odlučeno da „Soko“ ipak polazi na svakih sat vremena, kao i do sada.
Međutim, negodovanje građana nakon ove korekcije nije prestalo.
Čitaoci Danasa žalili su se da su im pojedine promene koje je kompanija „Srbijavoz“ uvela iskomplikovale način na koji su do sada funkcionisali.
Jedan od naših čitalaca požalio nam se da od novog reda vožnje u železničkom saobraćaju putnici nisu više u mogućnosti da kupuju nedeljne, polumesečne i mesečne karte u jednom pravcu već samo povratne.
Ukazao je da je decenijama postojala takva mogućnost, a da se sada jednom administrativnom merom mnogo ljudi demotiviše da koristi usluge železnice.
„Oko 15 godina putujem svaki dan na relaciji Sremska Mitrovica – Beograd, zbog premalo linija nisam u mogućnosti da koristim povratnu kartu jer mi ne odgovaraju polasci. Samo tri popodnevna polaska iz Beograda za Šid su premalo (14.05, 17.25 i 19.50), ogromna je rupa između polazaka pa ljudima koji rade do 14, 15 ili 16 časova nijedan polazak ne odgovara. Zbog toga su prinuđeni da se snalaze za povratak“, rekao je naš čitalac.
Dodaje da za Novi Sad vozovi idu na pola sata, a u špicu i na 20 minuta, pa je, kako kaže, mesečna ili polumesečna povratna karta sasvim logična.
„Međutim, za pravac Beograd – Šid, to je prava mera diskriminacije, jer ne živimo svi na relaciji Beograd – Novi Sad, a stavljeni smo u isti koš kao da imamo iste pogodnosti u pogledu broja linija“, naveo je u mejlu.
Takođe, požalio se i na to da su karte drastično poskupele, a da nikakva dodatna usluga nije uvedena. Prema njegovim rečima, na relaciji Ruma – Sremska Mitrovica voz ide brzinom od 30 kilometara na čas, ali su cene mesečnih karata skoro duplirane. Navodi da su bile su oko 7.000 dinara, a sada 13.500 dinara.
„Linija Beograd – Šid po cenama se tretira kao linija Beograd – Novi Sad, a ni Sokola, ni brzina, o broju polazaka da i ne govorim“, požalio se redakciji Danasa dugogodišnji korisnik železničke usluge.
Redakcija Danasa uputila je prošle nedelje pitanja „Srbijavozu“ u vezi sa ovim negodavanjem našeg čitalaca i dugogodišnjeg korisnika njihove usluge, ali odgovore na pitanja zašto je doneta takva odluka i da li postoji mogućnost da se kupovina karte u jednom pravcu vrati, nismo dobili.
U međuvremenu, negodovanja korisnika usluga „Srbijavoza“ na novi red vožnje su nastavljena i ponovo su stizala na našu adresu.
Takođe jedan od korisnika želeničke usluge požalio se da je uvođenjem novog reda vožnje došlo do nezadovoljstva većine redovnih putnika, jer je produženje linije Pančevo Vojlovica – Zemun (Beograd Centar) za posledicu imalo da putnici više ne mogu da koriste stanice Pančevački Most i Vukov Spomenik.
Naveo je da su upoznati s tim da je ova odluka doneta iz tehničkih razloga i visine perona koji nije u mogućnosti da primi niskopoodne vozove Štedler koji su u upotrebi na ovoj liniji.
„Molim Vas u svoje ime i desetina putnika sa kojima sam razgovarao da ovaj problem bude delimično rešen tako što će da se za ovaj voz (liniju) uvede stajanje na stajalištu Krnjača most stajalište, gde je visina perona odgovarajuća i Štedler vozovima, a putnici bi mogli da presedaju na neki od vozova iz BG:Voz sistema“, naveo je još jedan nezadovoljni korisnik usluge „Srbijavoza“ u mejlu upućenom našoj redakciji.
Dodao je da ova mala dopuna u postojećem redu vožnje bi mnogo značila putnicima i uveren je da ne bi uticala na ostale polaske koji saobraćaju kroz ovo stajalište.
Korisnici železničkih usluga kažu da su ove mejlove poslali i na adresu „Srbijavoza“. Nadaju se da će kompanija rešiti propuste koji su napravljeni novim redom vožnje, jer ovakve usluge bi trebalo da olakšaju život građanima, a ne da ih otežaju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.