Novi vlasnik Komercijalne banke: Pregovori bili kompleksni, ali pošteni 1Foto: BETAPHOTO/MINISTARSTVO FINANSIJA/Andrija Vukelic/DS

Razgovori o kupovini Komercijalne banke bili su veoma zahtevni i kompleksni, ali pošteni, rekao je u intervjuu za današnji „Blic“ prvi čovek Nove ljubljanske banke (NLB) Blaž Brodnjak.

„Ekipi Ministarstva finansija moramo zahvaliti na transparentnom i veoma profesionalnom postupku prodaje. Bilo nam je omogućeno da obavimo potrebnu analizu banke, dok su razgovori bili veoma zahtevni i kompleksni, ali pošteni. U Sloveniji su nedavno promenile vlasnike i dobile nove partnere tri najveće banke na tržištu i sasvim smo svesni šta ovakav proces znači, tako da apsolutno razumemo pregovaračke pozicije i stavove prodavaca. Verujem da smo došli do dogovora koji je dobar za Republiku Srbiju, NLB i naročito za Komercijalnu banku“, ocenio je predsednik Izvršnog odbora NLB-a.

Dodao je da smatra da je cena iz kupoprodajnog ugovora od 387,02 miliona evra za 83,23 odsto kapitala Komercijalne banke poštena i prava za obe strane, i za NLB i za Srbiju, kao i da se nada da će NLB u posed srpske banke ući u trećem ili četvrtom kvartalu ove godine.

„U formiranju cene rukovodili smo se standardnim pristupima i metodologijama kod procenjivanja vrednosti jedne poslovne banke. Upotrebili smo, naravno, i naše veoma dobro poznavanje specifičnih prilika i izazova samog tržišta, pošto mi ovde već poslujemo“, rekao je Brodnjak.

Po njegovim rečima, Komercijalna banka je jedna od poslednjih većih banaka u čitavom regionu sa dugom tradicijom, prepoznatim i renomiranim brendom, te širokom mrežom poslovnica.

„U detaljnoj analizi smo prepoznali veliki potencijal za rast poslovanja sa klijentima, naročito sa stanovništvom i malim i srednjim preduzećima“, rekao je Brodnjak.

Na pitanje kakav je plan za zapslene u Komercijalnoj banci kojih ima oko 3.000, on je rekao da je o tome u ovom trenutku prerano govoriti, jer stvari nisu jednostavne.

„Digitalizacija na nov način definiše čitavu finansijsku industriju, standardne transakcijske usluge se sele na mobilne aplikacije, uz podršku video kanala 24 časova dnevno, dok ćemo u poslovnicama sa klijentima razgovarati o kompleksnijim uslugama sa dugoročnim posledicama, kao što su stambena rešenja, upravljanje aktivom, dugoročna štednja itd. To znači, da će manji broj ljudi raditi u klasičnim poslovnicama na rutinskim transakcijama, te da će ih samim tim biti manje, ali to otvara potrebu i mogućnosti za rad u kontakt centrima, u razvoju platformi i kanala, modela za bolje poznavanje klijenata koje nam omogućava , da za njih budemo tu u pravo vreme, na pravom mestu, sa pravim rešenjem“, rekao je Brodnjak.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari