U kragujevačkom Fijat Krajsleru još 16. marta, zbog epidemije COVOD 19, prekinuta proizvodnja, neće, kao što je naš list već i najavio, biti pokrenuta do kraja juna.
Zaposlenima u fabrici automobila u Kragujevcu, naime, plaćeno odsustvo danas je ponovo produženo za još dve sedmice, odnosno do petka, 26. juna. Sasvim je, međutim, izvesno da u pogone neće da se vrate ni tri dana docnije, u ponedeljak, 29. juna. Ima indicija da bi oko 6.jula proizvodne i montažne trake u FCA Srbija mogle da budu pokrenute na nekoliko dana, nakon čega će proizvodnja sve tri verzije modela „500L“, najverovatnije, biti obustavljena do početka oktobra.
Podsetimo da je Fijat Krajsler nedavno od Vlade Srbije tražio i dobio saglasnost da, pored 45 zakonom dozvoljenih, u ovoj godini ima još 80 neradnih dana, zaključno sa 30. septembrom.
U Samostalnom sindikatu fabrike kažu da se plaćena odustva zaposlenima produžvaju zbog epidemije COVID 19, ali i uskladjivanja proizvodnje sa zahtevima tržišta,
Poznavaoci (ne)prilika u Fijat Krajsleru smatraju da je, u poslednje vreme, glavni razlog za nerad kragujevačke fabrike, ustvari, to što nema plasmana modela „500L“. Na severnoameričkim tržištima plasman tog modela godinama unazad je više nego simboličan, dok je, od sredine marta naovamo, prodaja šumadijskog „velikog fiće“ gotovo u potpunosti zaustavljena i u Italiji, Španiji i Francuskoj, u kojima se do skora najviše prodavao, a koje su dramatično bile pogodjene epidemijom COVID 19, od koje su tek počele da se oporavljaju.
Kako god, u Fijat Krajsleru je,od početka godine do sredine marta, prema nešto slobodnijoj proceni proizvedeno nekih 15-tak hiljada automobila. Ovogodišnji plan proizvodnje od oko 20.000 automobila – ubedljivo najmanji od 2012., kad je u Kragujevcu startovala proizvodnja modela „500L“- može da bude dostignut za dve radne sedmice do kraja godine. Ali, šta docnije, odnosno dogodine? Predstavnici zaposlenih kažu da nemaju nikakve informacije o budućnosti fabrike, osim da im je iz fabričkog menadžmenta poručeno da neće biti novih otpuštanja.
Na osnovu tih poruka, zaposleni veruju da bi novi ili još jedan model u Kragujevcu trebalo da počne da se proizvodi 2021. godine. To najavljuju i u menadžmenti pojedinih kooperantskih firmi, koji očekuju da se kompletna procedura formiranja nove Fijagt – Krajsler – Pežo grupacije, završi do kraja ove, kako bi tokom naredne godine poočele pripreme za proizvodnji novih modela, ne samo u Kragujevcu već i u drugim fabrikama te nove grupacije, u okviru koje će, pored Fijata, Krajslera i Pežoa, da se proizvode i automobili marke Citroen i Opel.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.