Nova godina je blizu, a sa njom i jedan od najaktivnijih perioda za sve turističke radnike u Srbiji. Ove godine, interesovanje građana za novogodišnja putovanja znatno je veće nego ranije, a najpopularniji su stari evropski gradovi, kažu u turističkim agencijama.
Najveće interesovanje za novogodišnja putovanja je za Atinu, Solun, Istanbul, Budimpeštu, Temišvar, Prag, Berlin i regiju Severne Italije, kaže za Danas Aleksandar Seničić, direktor udruženja YUTA.
„Cene za autobuske aranžmane su skočile 10 do 15 odsto, za avionske aranžmane oko 20 odsto, ali to je u skladu sa inflacijom koja je sada na tom nivou u Evropi“, dodaje Seničić.
Koliko koštaju novogodišnja putovanja?
Za proslavu Nove godine u Rimu treba između 260 i 340 evra ako se putuje autobusom, a avionom između 600 i 700 evra. Novogodišnja putovanja za Istanbul autobusom koštaju između 180 i 220 evra, dok uz avioprevoz cena skače na 460 do 600 evra.
Autobuske ture u regiji Severne Italije se kreću od 130 do 220 evra. Za Atinu treba izdvojiti između 170 i 240 evra, a za Solun treba nešto manje, između 140 i 200 evra.
„Potražnja aranžmana je značajno veća u odnosu na prošlu godinu, smatramo da je tome doprineo veliki broj novih direktnih avio linija iz Beograda,“ kaže Nevena Margan, brend menadžer Filip travela.
Prema njenim rečima, pojedine ture, kao što su Amsterdam, Porto, Lisabon ili Rim, već su rasprodate.
„S obzirom na to da prvi put u ponudi imamo direktan let za Porto, nije nas iznenadila činjenica da je i to putovanje uveliko rasprodato. Primetili smo i da se putnici svake godine sve više okreću toplijim krajevima i gradovima pa je s tim u vezi boravak u Valensiji na prijatnih dvadesetak stepeni veoma primamljiv klijentima“, naglašava Margan.
Koje destinacije su najpopularnije?
Što se tiče regiona najpopularniji gradovi za doček Nove godine su Skoplje, Ohrid, Banja Luka, Trebinje, Sarajevo i neizostavna obala Crne Gore.
Naši građani nisu mnogo zainteresovani za individualne aranžmane preko agencija, a kada jesu uglavnom su to skijaši koji se odlučuju za destinacije u Italiji, Austriji, Francuskoj, Švajcarskoj i Nemačkoj, naglašava Aleksandar Seničić.
„Kada je reč o Srbiji, građani uglavnom organizuju putovanja samostalno. Jedan deo njih, uglavnom kada je reč o skijašima, odlučuju da to rade preko agencija s obzirom da postoje paketi sa nižim cenama ski-pasa, mogućnosti za takozvane ski vikende. To je ono što agencije unapred dogovaraju sa hotelima, pa su cene konkurentnije i to skijaši znaju“, kaže Seničić.
Autor je polaznik Danasove škole novinarstva.
Projekat „Danasova škola novinarstva“ je sufinasiran iz Budžeta Republike Srbije – Ministarstva informisanja i telekomunikacija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.