Obećanja koja više niko i ne spominje 1Foto: Fonet/ Dragan Antonić

Kad je 25. maja u Fijatu označen početak proizvodnje restilizovanog modela „fijat 500L“, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je najavio da će u oktobru biti nastavljeni pregovori sa izvršnim direktorom Fijata za Evropu, Bliski istok i Afriku, Alfredom Altavilom, o proizvodnji novog modela automobila u kragujevačkoj fabrici.

Vučić je, tom prilikom, odgovarajući na pitanje našeg lista o još jednom modelu u Kragujevcu, najpre ustvrdio da proizvodnja novog modela u kragujevačkoj fabrici nije ugovorna obaveza Fijata.

– Novi model nemamo kao ugovornu obavezu, razgovarao sam već o tome sa Alfredom Altavilom i ne smem ništa javno da kažem. U oktobru ću se, tim povodom, ponovo videti sa Altavilom, rekao je Vučić pred nekoliko desetina novinara. Istakao je, pritom, da je uveren da će ugovor Srbije i Fijata o formiranju zajedničke kompanije za proizvodnju automobila u Kragujevcu biti obnovljen krajem naredne godine. Dogovor o novom modelu automatski bi označio produžetak ugovora na najmanje još deset narednih godina.

Ali, oktobar izmiče za nekoliko dana, a pregovore o novom modelu niko više ni ne pominje. Čak ni predsednik Vučić, koji ih je proletos zvanično najavio. Da li to, onda, znači da od tih pregovora, a implicite i novog modela u Kragujevcu – nema ništa? Najverovatnije da ne, pošto iz kompanije FCA Srbija, i bez Vučića, stižu, doduše nezvanične informacije da bi u kragujevačkoj fabrici za godinu do godinu i po dana trebalo da startuje proizvodnja famoznog novog modela. S tim u vezi pominju se dva modela: manji gradski džip i zamena za „punto“.

Vučić je 25. maja, opet na pitanje našeg lista o najavljenom dolasku jednog proizvođača auto-delova u Kragujevac, koji bi angažovao lane otpuštene radnike iz FCA, rekao da se s tim u vezi pregovara sa dve nemačke i jednom italijanskom kompanijom.

– Blizu smo završetka pregovora sa velikom nemačkom kompanijom. Očekujem da ćemo za mesec – dva da završimo taj posao – rekao je Vučić.

Ravno pet meseci docnije ni investiciju „velike nemačke kompanije“ u Kragujevcu niko više i ne pominje. Opet, čak ni predsednik Vučić. Naprotiv, od nemačkih proizvođača auto-delova, ni velikih ni malih, u Kragujevcu, na žalost, nema ni traga ni glasa.

Predsednik Vučić je tog 25. maja rekao i da očekuje da će pitanje izvoza „fijata 500L“ na rusko tržište biti rešeno do kraja godine. Ta godina polako izmiče, a eventualni izvoz, o čemu su pregovori sa Vladimirom Putinom počeli još u aprilu 2013, takođe više niko ne pominje. Čak ni predsednik Vučić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari